شناسه خبر:28329
1399/6/22 12:55:47
نایب رئیس اتاق اصناف کشور:

کمبودی در اقلام اساسی نداریم

نایب رئیس اتاق اصناف کشور از شرایط مطلوب سیلوهای گندم کشور خبر داد و گفت: کمبودی در بخش کالاهای اساسی نداریم و اقلام به اندازه کافی موجود است.

جلال‌الدین محمد شکریه برگزاری جلسات متعدد بین بخش خصوصی و دولت در راستای کنترل قیمت کالاها و زمینه‌سازی برای اجرای طرح‌های توافق شده را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در بخش کالاهای اساسی نداریم و اقلام به اندازه کافی موجود است.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور ضرورت کاهش نگرانی‌های عمومی در بحث کنترل قیمت کالاها به‌ویژه اقلام اساسی را از جمله نکاتی که اتاق اصناف کشور با حساسیت موضوع آن را پیگیری می‌کند خواند و افزود: بدون شک در راستای تنظیم بازار و بحث عرضه و تقاضا در کشور توجه به فرهنگ خرید مردم و اقدام در راستای اصلاح آن امری ضروری است.

شکریه با بیان اینکه طبق تجربیات به دست آمده در سنوات اخیر خرید بیش از حد نیاز یک کالای خاص زمینه کمبود آن در سطح کشور و به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا را فراهم می‌کند تصریح کرد: در حوزه تنظیم بازار و اقداماتی که باید انجام شود تنها اصناف مسئولیت ندارند بلکه دولت و بخش خصوصی هم نقش فعالی را ایفا می‌کنند.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 28329