شناسه خبر:28386
1399/6/23 13:40:02

استاندار کرمانشاه گفت: سازمان بازرسی استان مأموریت دارد تا ضمن آسیب‌شناسی دقیق مسمومیت جمعی اهالی روستای شیخ‌صله، مقصران و خاطیان احتمالی را اعلام کند تا با برخورد مناسب، شاهد تکرار چنین موضوعات نباشیم.

دوشنبه هفته گذشته، هفدهم شهریورماه مسمومیت اهالی شیخ‌صله شهرستان ثلاث باباجانی ابتدا با 70 نفر آغاز و پس از سه‌روز به 320 نفر افزایش یافت.

در همین راستا جلسه‌ای با حضور معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت آبفا کشور، استاندار کرمانشاه، مدیرکل بازرسی استان، مدیرعامل آب منطقه‌ای، مدیرکل بحران و مدیران شبکه بهداشت‌ودرمان و آب‌وفاضلاب استان و شورای روستای شیخ‌صله برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه درخصوص برگزاری این جلسه اظهار کرد: در پی مسمومیت جمعی اهالی روستای مرزی شیخ‌صله از وزیر و مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب تقاضا شد که همکاران خود را برای آسیب‌شناسی به منطقه اعزام کنند.

هوشنگ بازوند ادامه داد: بازدیدها توسط این دوستان انجام شده، دانشگاه علوم پزشکی هم به‌صورت مکتوب گزارش‌های خود را ارائه داده است.

وی گفت: سازمان بازرسی استان مأموریت دارد مستندات را بگیرد تا ضمن آسیب‌شناسی دقیق موضوع، مقصران و خاطیان احتمالی را مشخص کند تا با برخورد مناسب، شاهد تکرار چنین موضوعات نباشیم.

استاندار کرمانشاه ضمن عذرخواهی از اهالی روستای شیخ‌صله گفت: خوشبختانه در این حادثه مشکل حادی برای کسی پیش نیامد؛ البته اقدامات خوبی پس از رخ دادن این مسمومیت‌ها توسط فرماندار، مدیرکل بحران استانداری و مشارکت مطلوب مردم صورت گرفت.

بازوند ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه رفع تمام مشکلات احتمالی است که سبب بروز چنین اتفاقاتی شده و براین اساس دستگاه‌های متولی باید سریعاً با تمام توان، نسبت به بررسی ابعاد مختلف در جهت موضوع بپردازند.

فرماندار ثلاث باباجانی نیز اظهار کرد: تلاش‌های برای اصلاح و بهینه‌سازی آب شرب روستای شیخ‌صله صورت گرفته است تا آب شرب سالم در دسترس اهالی منطقه قرار گیرد.

یدالله شکری ادامه داد: از ساعت اولیه که این اتفاق افتاد، آب آشامیدنی مخزنی این روستا را قطع کردیم و از طریق بطری آب‌معدنی و تانکرهای آب‌رسان، آب موردنیاز آن‌ها را تأمین کردیم.

وی تصریح کرد: شست‌و‌شوی مخازن و کلرزنی سرچشمه مخزن آب نیز انجام و آب رهاسازی شده است.

فرماندار ثلاث باباجانی خاطرنشان کرد: طی ماه‌های آینده اقدامات لازم را برای چاه‌های آب‌وفاضلاب آن‌ها نیز انجام می‌دهیم تا مردم برای همیشه با اطمینان کامل، آب سالم مصرف کنند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28386