شناسه خبر:28399
1399/6/23 14:04:44

شهرداری سنندج پس از توافق با مالک و با هزینه پنج میلیارد ریالی، حمام تاریخی شیشه را به‌طور کامل تملک کرد.

حمام تاریخی شیشه در ضلع شمالی بلوار کردستان سنندج و مجاور پُل و مسجد ملاویسی این شهر قرار داشته و از بناهای قدیمی و آثار تاریخی محسوب شده که در سالیان اخیر حال و روز ناخوشی داشت.

صلاح وکیلی، مسئول روابط‌ عمومی شهرداری سنندج بیان کرد: پس از انتشار نخستین گزارش تسنیم در فروردین‌ماه موضوع را به اطلاع شهردار رسانده و سپس وی دستورات لازم برای حفظ، خریداری میزان باقی‌مانده حمام شیشه و مرمت این بنای تاریخی صادر کرد.

حشمت‌الله صیدی، شهردار سنندج 22 مردادماه جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، به حمام شیشه اشاره کرد و گفت: پس از تصمیمات و موافقت اعضای شورای شهر، اخیراً حمام شیشه به‌صورت کامل تملک شد؛ قبلاً بخش اعظمی از این بنای تاریخی در تملک شهرداری بود که با توافق صورت‌گرفته بخش باقی‌مانده را با 500 میلیون تومان از وارث به نفع شهرداری خریداری کرده و هم‌اکنون در دفترخانه مشغول نقل و انتقال سند هستیم.

وی روز 22 شهریورماه جاری نیز از صدور سند مالکیت حمام شیشه به‌نام شهرداری سنندج خبر داد و افزود: حمام تاریخی شیشه پس از توافق با مالک و با هزینه پنج میلیارد ریالی به‎طور کامل در تملک شهرداری قرار گرفت.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: مالکیت چهارونیم دانگ از حمام شیشه در سال 1386 توسط مالک اولیه در تملک شهرداری قرار گرفت و یک‎ونیم دانگ بقیه نیز در تملک بخش خصوصی باقی ماند.

وی افزود: در سال 91 این شهرداری برای خریداری و تملک یک‌ونیم دانگ این حمام اقدام کرد، سپس در سال 93 هیئت کارشناسی سه نفره برای هر متر زمین قیمت تعیین کرد که در کمیته انطباق مورد تأیید قرار نگرفت و پس از آن هم سنوات گذشته دو بار کارشناسی شد.

صیدی بیان کرد: در این دوره با هدف تملک کامل این بنای تاریخی، توافقاتی در شورای اسلامی شهر سنندج در مورد قیمت یک‎ونیم دانگ آن که در تملک بخش خصوصی بود، انجام و مجوز هیئت تطبیق فرمانداری هم گرفت که اکنون حمام شیشه پس از توافق با مالک به‌طور کامل در تملک شهرداری است.

به گفته شهردار سنندج برای تملک یک‌ونیم دانگ باقی‎مانده حمام تاریخی شیشه پنج میلیارد ریال به مالکان این بنای تاریخی پرداخت شده است.

حال باید منتظر اقدام بعدی شهرداری سنندج برای مرمت حمام شیشه بود و یا اینکه دید چه برنامه‌ای برای این اثر تاریخی خواهند داشت.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 28399