شناسه خبر:28435
1399/6/24 09:25:19

نوید افکاری، مجرمی که ناجوانمردانه و از با ضربه چاقو یک کارمند دولتی را در خیابان به قتل رساند، روز شنبه گذشته قصاص شد.

او پیش از این در دادگاه به قصاص محکوم شده بود و اولیای دم نیز بر اجرای حکم اصرار داشتند.

در جریان اعلام حکم قصاص برای افکاری اما رسانه‌های ضد نظام و برخی دنباله‌های داخلی آن‌ها با به راه انداختن هشتگ‌های حمایت آمیز؛ فضایی را به وجود آوردند تا به زعم خود با فشار بر قوه قضائیه از اجرای عدالت جلوگیری کنند.

در این میان حتی شایعاتی مبنی بر شکنجه افکاری هم منتشر شد که بی‌بنیاد بودند و تماماً با دلیل و سند تکذیب شدند.

پس از اجرای حکم قصاص اما همچنان شاهد حملات گسترده اصلاح‌طلبان علیه تصمیم قوه قضائیه و مخالفت عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی با اجرای عدالت هستیم.

*اما این افراد چرا با اجرای عدالت مخالفند و چرا هرکس که سابقه‌ای علیه نظام اسلامی داشته باشد در نظر اینان محترم است!؟

صد البته بایستی اذعان کرد که هیچکس از بابت مجازات یک فرد و یا مثلا اجرای حکم قصاص و اعدام خوشحال نیست و نباید باشد. اما یک جامعه عقلانی و اسلامی از اجرای عدالت در هر سطحی و برای هر شخصی ناگزیر است و آن تأسف در پیامد یک فرایند منطقی قرار دارد.

در این میان البته سابقه خانوادگی افکاری در معارضه با نظام اسلامی نیز البته موجب طمع دشمن و دنباله‌های داخلی او شد و این افراد با علم به اینکه نظام اسلامی از احقاق حقوق عامّه نخواهد گذشت و حق خانواده مقتول در قصاص محترم است؛ فرصت را مناسب دانسته و شروع به مظلوم‌نمایی از افکاری و ظلم جلوه دادن تصمیم دستگاه قضا برای مجازات یک قاتل شدند.

چه اینکه برای آن‌ها و سردمداران آنها نه نوید افکاری مهم است و نه حکم اعدام! زیرا این افراد در فتنه سال 88 نشان دادند که خود چگونه به محض بی‌قانونی و اغتشاش حتی از مثله کردن آدم‌ها نیز اِبایی ندارند، در آبان 98 نشان دادند که همواره برای کشتن یک نفر با سنگ عذاب وجدان نمی‌گیرند، حتی از فاصله یک متری به صورت جوان بسیجی شلیک می‌کنند و در دیماه 96 نیز به هیچ وجه از خبر له شدن یک پدر و فرزند با خودروی اغتشاشگران برآشفته نشدند.

جالب است که افرادی از اصلاح‌طلبان مدعی شده‌اند پرونده نوید افکاری در آستانه اخذ رضایت بوده است!

این در حالی است که قتل 2 سال قبل انجام شده و مدعیان اخذ رضایت در تمام این مدت وقت داشته‌اند که رضایت خانواده مقتول را بستانند ودیگر اینکه با چنین فرضی اساساً هیچ قصاصی نباید انجام شود چون نزدیکان قاتل می‌توانند تا روز قیامت برای خود مهلت ستاندن رضایت فرض کنند.

در این میان البته صلابت قوه قضائیه هم موجب دلگرمی مظلومین و دوستداران انقلاب شد. صلابتی که نشان داد اسیر جوّ‌سازی‌ها و ترندهای توییتر نمی‌شود و عدالت را به هر قیمتی اجرا می‌کند.

و عدالتی که البته اجرای آن بایستی تداوم یابد زیرا دشمنان نظام و دنباله‌های داخلی آنها هرگز دست از حمایت از ایادی خود و مجرمان دیگری (مثل مجرمان فتنه آبان 98) که در بند قوه قضائیه هستند دست بر نخواهند داشت و این قضیه استحکام همیشگی قوه قضائیه را طلب می‌کند.

منبع: مشرق

شناسه خبر 28435