شناسه خبر:28706
1399/6/29 06:29:26

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‎سینا همدان با بیان اینکه سه هفته آینده مقطعی تأثیرگذار کشور در مواجهه با کرونا است و باید تدابیر جدی و سخت‌گیرانه‌ای در این خصوص درنظر گرفته شود، گفت: اقدامات جهادی موجب شد که همدان در بین 31 استان وضعیت قرمز را تجربه نکند.

روز پنجشنبه گذشته مراسم تکریم بهنام‎رضا مخصوصی و معارفه ایرج صالحی به‎عنوان سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‎سینا استان همدان برگزار شد.

رشید حیدری‎مقدم در این مراسم پذیرش مسئولیت در شرایط کاری فعلی را سخت، پُرهزینه و نیازمند صرف وقت و انرژی بسیار دانست و اظهار کرد: منشأ خیر و خدمت بودن برای خدمت‎رسانان حوزه سلامت از همه موضوعات مهم‎تر است.

این مقام مسئول با گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای سلامت، گفت: مقابله با کرونا همچون دوران دفاع مقدس به جسارت، شهامت، تدبیر، خلاقیت و برنامه‌ریزی ویژه نیاز دارد و به لطف خدا، تلاش جمعی و ازخودگذشتگی کارکنان حوزه سلامت و مسئولان از تهدید اساسی رها شدیم.

وی افزود: در طول تاریخ بحران‌های متعددی موجب مرگ ‌و میر افراد بشر شده و امید است با اقدامات جهانی ویروس همه‌گیر کرونا نیز کنترل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با تأکید بر اینکه در دوران پساکرونا معادلات جهان تغییر می‌کند، اظهار کرد: تمام کشورهایی که به حوزه مجازی توجه نکنند، در آینده کشورهای عقب‎مانده محسوب خواهند شد؛ همچنان که آنان که صدای انقلاب صنعتی را نشنیدند، به کشورهای جهان سوم تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت باید پزشکی از راه دور جایگزین شرایط فعلی شود، بیان کرد: تبادل اطلاعات در اقصی نقاط جهان باید مورد توجه باشد و در حوزه اقتصاد نیز به اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک توجه کنیم.

حیدری‌مقدم با یادآوری اینکه کرونا بشر را به خدا نزدیک کرد، گفت: گرایش بشر به سمت خداپرستی بیش‎ازپیش ثابت کرد که خداپرستی نیاز اصلی بشر است.

وی با تأکید بر اینکه همه کادر بهداشت و درمان با تعهد کامل فردی مشغول خدمت‌رسانی هستند، گفت: این اقدامات جهادی موجب شد که همدان در بین 31 استان وضعیت قرمز را تجربه نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‎سینا همدان افزود: سه هفته آینده مقطعی تأثیرگذار کشور در مواجهه با کرونا است و باید تدابیر جدی و سخت‌گیرانه‌ای در این خصوص درنظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مسافرت‌های افسارگسیخته چرخش جمعیتی و ویروسی را بیشتر کرد، بیان کرد: به سلامت دانش‌آموزان و معلمان باید توجه شود و با هر نوع موارد مشکوک برخورد کنید.

حیدری‌مقدم با قدردانی از علی‌اکبر رنجبرزاده، نماینده پیشین مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در دوران مسئولیت از اعتماد سرمدی، نماینده فعلی مردم شهرستان اسدآباد در مجلس تشکر و آمادگی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان را برای حمایت همه‎جانبه از دانشکده علوم پزشکی اسدآباد اعلام کرد.

شناسه خبر 28706