شناسه خبر:28759
1399/6/29 16:14:20

خانه هلال روستای «ینگیجه» بخش خاومیرآباد شهرستان مریوان با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان، فرماندار شهرستان مریوان، امام‌جمعه شهرستان، بخشدار خاومیرآباد، دهیار ینگیجه، اهالی روستای ینگیجه و جمع پُرشور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان هم‌زمان با افتتاح خانه‌های هلال سراسرکشور ضمن رعایت موازین بهداشتی افتتاح شد.

جمعیت هلال‎احمر استان کردستان در ابتدای آیین افتتاح ضمن تقدیر از حمایت‌های فرمانداری شهرستان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی، گفت: خانه‌های هلال به‌منظور توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث راه‌اندازی می‌شوند.

خانه‌های هلال پتانسیل قابل توجهی در راستای نهادینه کردن آموزش‌های همگانی و ارتقای سطح آمادگی عموم مردم درخصوص مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی است.

خانه هلال خانه مردم بوده و کلیه فعالیت‌های آن مبنای مردمی و داوطلبی داشته و توسعه خانه‌‌های هلال می‌تواند ترویج اهداف و فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خداپسندانه را به همراه داشته باشد.

یکی دیگر از کارکردهای ارزشمند خانه‌های هلال این است که عموم مردم را به‎گونه‌ای آموزش داده و آماده کنند تا در نخستین لحظات پس از حوادث طبیعی و غیر طبیعی، بتوانند به‌عنوان یک امدادگر زبده و آموزش‎دیده عمل کرده و قبل از رسیدن نیروهای امدادرسان جلوی بسیاری از خسارت‎های جانی و مالی را بگیرند.

خانه‌ هلال‎احمر استان ابراز امیدواری کرد که با عزم جدی، برنامه‌ریزی مدون آموزشی و عملیاتی، همکاری و تعامل فرمانداری‎ها و همچنین حمایت‌های مردمی خانه‌های هلال توسعه یافته و بتوانند بعنوان مرکز استراتژیک و حیاتی در مقابله با بحران‎ها و کاستن از تلفات عمل کنند.

فرماندار شهرستان مریوان نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از افتتاح خانه‌های هلال در استان و به‌ویژه در شهرستان مریوان، راه‌اندازی خانه‌های هلال را گامی مهم در راستای حفاظت از جان و مال مردم در بلایا و حوادث دانست.

آرتیکاس اقبال در ادامه بر لزوم تعامل بین دستگاه‌های اداری و حمایت از این طرح ارزشمند تأکید کرد و گفت: فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها تمام توان خود را در راستای ترویج و توسعه خانه‌های هلال صرف خواهند کرد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 28759