شناسه خبر:28777
1399/6/30 04:12:00

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خواستار راه‌اندازی دومین کانون بازنشستگی در همدان شد و گفت: درحال حاضر 36 هزار بازنشسته داریم که نیاز به حمایت دارند.

احمد توصیفیان بعد از ظهر روز گذشته در ششمین جلسه مشترک رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان همدان خطاب به حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اظهار کرد: بار دیگر شما از سوی مردم همدان تأیید شده‌اید، چون دلسوز استان هستید و خدمات شبانه‌روزی‌تان بر مردم عیان است.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های شما در کوتاه‌ترین زمان کاری کانون بازنشستگی راه‌اندازی شد، عنوان کرد: با دغدغه‌ای که نمایندگان داشتند و پیگیری وزیر کار، تمام مجموعه‌هایی که زیر مجموعه وزارت هستند، در سامانه شفافیت دیده شده‌اند که صندوق بازنشستگی نیز حضور دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه درحال حاضر 36 هزار بازنشسته داریم که نیاز به حمایت دارند، گفت: فرزندان این افراد در دوره‌های مختلف ازدواج می‌کنند که نیازمند حمایت و ارائه تسهیلات هستند.

وی با بیان آنکه هزینه کمک به ازدواج این قشر باید از یک میلیون تومان به 10 میلیون تومان ارتقا یابد و به‎علاوه تسهیلاتی ارائه شود، خاطرنشان کرد: امکانی فراهم شود که دست دستگاه باز باشد و خدمات رفاهی و حمایتی به بازنشستگان ارائه دهد.

توصیفیان با تأکید بر اینکه مخاطبین کانون انسان‌های فرهیخته، زحمتکش و سرمایه‌ای برای کشور هستند، گفت: خدمت به این عزیزان ایثار است و بالاترین لذت را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تقریبا 42 خانه امید در کشور وجود دارد که دو مجموعه آن در استان همدان است، افزود: این دو مجموعه در همدان و نهاوند بسیار متفاوت از سایر مجموعه‌های موجود در کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان بیان کرد: امیدواریم دومین کانون امید بازنشستگان همدان با کمک نمایندگان به‌سرعت جانمایی تا بهترین خدمت ارائه شود.

یکی از اعضای کانون بازنشستگی نیز خطاب به حاجی‌بابایی گفت: نخستین کسی که صدای ما را در مجلس به گوش دیگران رساند، شما بودید و امیدوارم همچنان صحبت‌های ما را بشنوید و ترتیب اثر دهید.

وی با بیان اینکه اکثر بازنشستگان زیر دو میلیون تومان حقوق دارند آیا با این وضعیت می‌توان زندگی کرد؟ یک بازنشسته که بزرگ خانواده است چطور می‌تواند هزینه‌ها را تأمین کند؟ خاطرنشان کرد: هم‌سان‌سازی حقوق بازنشستگان قرار بود از اول مهرماه اجرایی شود، اما هنوز محقق نشده است.

این عضو کانون با اشاره به آنکه خواهشمندم 90 درصد هم‎سانسازی حقوق بازنشستگان اول مهرماه اجرایی شود، گفت: فنس‌کشی خانه امید همدان نیز مورد توجه باشد.

دیگر عضو این کانون با بیان آنکه ما بازنشستگان امکانات اولیه را که یک انسان باید از آن‌ها برخوردار باشد نداریم، اظهار کرد: یک بار رفراندوم بگذارید که مردم بگویند آیا این مسیری که می‌رویم درست است یا خیر.

وی با تأکید بر اینکه برخی از مسائل در کشور نیاز به رفراندوم دارد، خواستار حل مشکلات جامعه شد.

یکی دیگر از اعضای خانه امید بیان کرد: متأسفانه مدیریت ارشد استان همدان تاکنون یک بازنشسته را به اتاقش راه نداده است.

وی با بیان اینکه تمام مشکلات به مدیریت ارشد استان برمی‌گردد، گفت: مدیر ارشد استان در را به روی اشخاص بسته که حتی نامه دادیم، اما تاکنون آن را باز نکرده‌ که بخواند.

تیمسار خلیلی، از دیگر بازنشستگان استان همدان نیز با بیان اینکه نخستین خواسته ما معیشت است و متأسفانه آنچه در مجلس تصویب می‌شود و دولت اجرا می‌کند و نیز به حقوق ما اضافه می‌شود اثربخش نیست چون وقتی حقوق افزایش می‌یابد از طرف دیگر هزینه‌ها بالا می‌رود، افزود: اگر نظام هماهنگ حقوق را هم اجرا کنید، ما به مشکل برمی‌خوریم که امیدوارم کاری صورت گیرد تا بازنشستگان نفسی بکشند.

شناسه خبر 28777