شناسه خبر:28935
1399/7/1 01:19:35

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان گفت: احیای تفکر شهدا در جهان به‌عنوان پیش‌زمینه نظم عادلانه بین‌المللی و نفی همه طاغوت‌ها، خط فکری امام راحل و نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز گذشته در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: ایران اسلامی به نظم عادلانه جهانی اعتقاد راسخ دارد؛ حتی هدف امام راحل از تأکید بر صدور انقلاب، دخالت در امور دیگر کشورها نبود، بلکه احیای تفکر شهدا و نظم عادلانه جهانی است.

وی ابراز کرد: به دنبال پیروزی انقلاب یک هویت سیاسی و اجتماعی جدید مبتنی بر نفی طاغوت در ایران شکل گرفت، بنابراین دشمن برای نفی تفکر مذکور حمله به این کشور و جنگ با این نظام را برنامه‌ریزی کرد.

امام‌جمعه همدان با یادآوری اینکه ملت ایران پیش از انقلاب هم مسلمان بودند، افزود: نفی طاغوت عنصر اصلی و یکی از مؤلفه‌های اساسی سیاست خارجی کشورمان بود و این عنصر سبب شد دشمن نتواند انقلاب اسلامی را تحمل بکند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی ادامه داد: تحلیل دشمنان این بود که اگر نظام اسلامی پابرجا باشد، با توجه به نفس طاغوت از سوی این کشور به‌طور حتم آینده ابرقدرت‌ها به خطر می‌افتد.

وی تأکید کرد: نفی طاغوت یکی از فلسفه‌های بعثت انبیا است، بر این اساس ملت ایران تعهدی نسبت به ابرقدرت‌های جهان نداشت و شعار محوری آن نه شرقی و نه غربی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دشمنان می‌دانستند درصورت شکل‌گیری نظام اسلامی و حرکت با همان قدرت، دیگر ابرقدرتی در جهان نخواهیم داشت؛ بنابراین جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شکل گرفت.

وی ادامه داد: با این وجود رزمندگان به دنیا ثابت کردند که وقتی شعار نه شرقی نه غربی، عزت اسلامی، حفظ کیان اسلامی، نفی سبیل، نفی طاغوت و ظالم‌ها و مبارزه با استکبار را مطرح کردند، پای حرفشان هم ایستادند.

امام‌جمعه همدان بیان کرد: نسل دوم و سوم و چهارم انقلاب به عهدی که رزمندگان با امام راحل بستند، وفادارند و شاهد این وفاداری شهدای مدافع حرم، شهید سردار همدانی و حججی‌ها هستند و این‌ها نشان می‌دهد آرمان‌های دفاع مقدس مبتنی بر مقاومت بوده و زنده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی اضافه کرد: نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب ادامه‌دهنده راهی هستند که پیشکسوتان جهاد و شهادت شروع کردند و راهی را که رزمندگان با قوت، قدرت، صلابت و شهامت شروع کردند، توسط نسل جوان استمرار می‌یابد.

وی بیان کرد: جوانان این کشور در راستای ترویج و فعال کردن گفتمان انقلاب اسلامی تلاش کرده و از آرمان‌ها و اهداف دیروز عقب‌نشینی نکردند، بنابراین پیروزی هم در انتظار ما است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ملت ایران در عرصه دفاع مقدس کنشگران چالش‌گر نظام جهانی بودند و امروز هم موفقیت سیاست خارجی کشور و دستگاه دیپلماسی در گرو همین کنشگری و چالشگری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی یادآوری کرد: کشور عراق که پشتیبانی نسبی جهانی را به همراه داشت و همه ابرقدرت‌های آن زمان او را حمایت می‌کردند، در مواجهه با کشوری که در دوران گذار از یک انقلاب نو بوده و پشتیبانی جهانی را نداشت، تسلیم شد.

وی خاطرنشان کرد: آن روز که سردمداران قدرت‌های جهان صدام را تشویق به حمله به این مملکت کرد، باور نداشت انسان‌هایی شریف، مقتدر و با صلابت در این کشور زندگی می‌کنند که توان هشت سال مقاومت در برابر جهان را دارند.

این مقام مسئول اظهار کرد: دولت‎مردان آمریکا در برابر عظمت مقاومت و استقامت ملت ایران دچار حیرت شده و برای اجرای مکانیسم ماشه درحال دست‎وپا زدن هستند.

استاندار همدان نیز در این آیین اظهار کرد: تکریم و قدردانی از پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی را می‌توان تجلیل از تمامی ارزش‌های انسانی و الهی توصیف کرد؛ چراکه ایثار، ازخودگذشتگی و جان‌فشانی این دلاورمردان در حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی سزاوار قدردانی است.

سیدسعید شاهرخی اضافه کرد: رمز شکل‌گیری، پیروزی و تداوم انقلاب وجود پُربرکت و با صلابت بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و در تداوم راه ایشان وجود ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب و حضور مستمر و عاشقانه آحاد مردم در صحنه‌های مختلف بود.

وی یادآوری کرد: ملت ایران با پیروی از امام راحل رژم ستم‌شاهی را سرنگون کردند و استکبار وقتی از دست رفتن منافع و طنین‌انداز شدن شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی را دید، جنگ نابرابر را به این ملت تحمیل کرد.

استاندار همدان ادامه داد: در جنگ تحمیلی هم حضور اقشار مختلف مردم و تبعیت از امام راحل (ره) موجب خلق صحنه‌های زیبا و ماندگار شد و این رشادت و حضور ارزشمند تا رسیدن انقلاب به دست منجی عالم بشریت ادامه دارد.

شاهرخی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و رزمندگان تیپ 316 زرهی ارتش، خلبانان پایگاه شهید نوژه، سپاه همیشه قهرمان انصارالحسین (ع)، رادار پدافند بند سوباشی و بسیجیان، افزود: 40 سال فعالیت سیاسی و اجتماعی پیشکسوتان دفاع مقدس سرشار از افتخار و عظمت است.

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس اجرای بیش از 322 برنامه شاخص محوری توسط نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌ها در قالب یک‌هزار و 800 فعالیت در استان همدان آغاز شد.

ویژه‌برنامه نخستین روز هفته دفاع مقدس تجلیل و دیدار تلویزیونی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با پیشکسوتان جهاد و شهادت، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان بود.

کشور عراق در 31 شهریورماه سال 59 به ایران حمله نظامی کرد و به همین مناسبت همه‌ساله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه آغاز می‌شود.

شناسه خبر 28935