شناسه خبر:29173
1399/7/4 18:22:19

امام جمعه همدان بابیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی مردم از مجلس و مسئولان انتظار دارند؛ گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از حواشی پرهیز کنند و به انجام کارهای اصلی بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اصلاح نفس آنها را به حرکت در چهارچوب‌های الهی فراخواند و از سیاسیون کشور خواست اخلاق و تقوای سیاسی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در فضای سیاسی برخی به راحتی دچار خطا می‌شوند و بداخلاقی‌های سیاسی دارند؛ گفت: متأسفانه برخی سیاسیون به بعضی از این معضلات مبتلا هستیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سیاسیون هم قیامت دارند و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند خطاب به آنان اظهار کرد: درست است که مسئول هستید و میز و قدرتی در اختیار دارید اما باید بدانید که شما باید بیشتر مواظب باشید و مسائل اخلاقی را رعایت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه اگر مسئولی در نظام اسلامی عدالت نداشته باشد شرعا نمی‌تواند کار کند و منصب بگیرد، گفت: نظام اسلامی محصول خون شهدا است.

امام جمعه همدان با توصیه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: نمایندگان از حواشی پرهیز کنند چرا که مقام معظم رهبری این مجلس را مجلسی انقلابی معرفی کرده‌اند و امید مردم به مجلس انقلابی است.

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها نیز بنا دارند مجلس را تضعیف کنند و یا به حواشی بکشانند، گفت: نماینده‌ها باید مراقب باشند و به کار اصلی خود بپردازند و وارد حواشی نشوند چرا که در این شرایط اقتصادی مردم از مجلس و مسئولان انتظار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این هفته از زوایای مختلف قابل مطالعه است، گفت: مسئله اقتدار نظامی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس باید بیان شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود با پیشکسوتان دفاع مقدس عنوان کردند که این کشور از دوره قاجار تا قبل از انقلاب هرگاه وارد جنگ شده آسیب‌دیده است، گفت: در دوره پهلوی بحرین که جزئی از کشور ایران بود جدا شد و در دوره پهلوی دوم نیز امور آموزشی نیروهای نظامی دست مستشاران آمریکایی بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی 86 کشور از عراق حمایت می‌کردند به طوری که 36 کشور تسهیلات نظامی و نیرو به عراق ارسال می‌کردند، گفت: این در حالی بود که 19 ماه از انقلاب ایران گذشته بود و با دست خالی جنگید.

انقلاب اسلامی ایران به دنبال ایجاد نظم عادلانه بین‌المللی است

وی با بیان اینکه در آن ایام ایران دچار جنگ داخلی بود و دشمن تصور می‌کرد می‌تواند ایران را به کنترل خود در آورد، گفت: انقلاب اسلامی ایران به دنبال ایجاد نظم عادلانه بین‌المللی است.

آیت الله شعبانی گفت: انقلاب اسلامی ایران قدرت‌های پوشالی جهان را به بازی گرفت و آنها را تضعیف کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) کشور ایران را متحول کرد به طوری که کشوری که 200 سال هر کسی آمد یک چنگ به خاک این کشور کشید در حالی که امام اجازه نداد حتی یک وجب از خاک این کشور تصرف شود، گفت: باید نقش مدیریتی امام خمینی (ره) مطرح شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی مدیریت را در دست گرفت و ولایت جنگ را پیش برد؛ گفت: در بحران‌ها و 40 سال گذشته آنچه مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد و مردم را به خود باوری رساند و ایمان به خدا و پیامبر را تقویت کرد مسئله ولایت بود وگرنه ایران همان کشوری است که در دوران مشروطه آن بلاها سرش آمد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم با ولایت و امامت همراه شدند و حرکت‌ها و جهت‌گیری‌های مردم با امام یکی شد، گفت: تفاوت دفاع مقدس با بقیه جنگ‌ها همین بود که پیش از آن جنگ برای خاک و جغرافیا بود اما در دوران دفاع مقدس جنگ برای ولایت به انجام رسید.

وی با بیان اینکه جوانان این کشور برای خدا می‌جنگیدند و امام با مدیریتش در جوانان تحول ایجاد کرد؛ گفت: مدیریت امام منحصر به فرد بود و عزت را به این کشور داد.

امام جمعه همدان به توصیه مقام معظم رهبری در مورد زیارت اربعین نیز اشاره کرد و با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مردم باید مراقبت‌ها و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در نظر قرار دهند؛ گفت: در همدان وضعیت به نسبت کشور خوب است اما آمار مرگ و میرها نگران کننده است.

وی با بیان اینکه مردم باید بیشتر مراقبت کنند؛ گفت: در نمازجمعه شرایط بهداشتی کاملاً رعایت می‌شود ضمن اینکه گزارشی از ابتلا به کرونا در نماز جمعه نداشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم مسائل بهداشتی را رعایت کنند چرا که مرگ روزانه 150 نفر از عزیزان کشور عدد کمی نیست با قدردانی از کادر بهداشت و درمان خطاب به مردم گفت: رعایت کردن نکات بهداشتی؛ استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بهترین تشکر از کادر بهداشت و درمان است

شناسه خبر 29173