شناسه خبر:29290
1399/7/6 17:05:18

فرماندار همدان از افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: احتمال تعطیلی مجدد صنوف پُرخطر وجود دارد.

روز گذشته در نشست مشترک ستاد پیشگیری از کرونا و پدافند زیستی شهرستان، آخرین وضعیت شیوع و مدیریت ویروس کرونا در سطح شهرستان همدان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

حسین افشاری با بیان اینکه هم‎اکنون شهرستان همدان با وضعیت نارنجی و افزایش موارد ابتلا مواجه است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز در برخی از شهرستان‌های استان و عدم رعایت برخی از توصیه‌های بهداشتی، این احتمال وجود دارد که وضعیت شیوع در مرکز استان قرمز شود.

فرماندار همدان از احتمال تعطیلی مجدد برخی از صنوف پُرخطر خبر داد و گفت: در اربعین حسینی نیز برپایی موکب و پیاده‌روی ممنوع است و احتمالاً مراسم متمرکزی با رعایت فاصله‌گذاری و سایر دستورالعمل‌ها پیش‌بینی شود که هنوز به قطعیت نرسیده است.

وی با بیان اینکه حضور پُرتعداد خانواده متوفیان و تجمع در آرامستان باغ بهشت همدان در این برهه از شیوع بیماری قابل تذکر است، یادآور شد: ضمن استقرار کارشناس مرکز بهداشت در آرامستان، کاهش تعداد همراهان و عدم برگزاری مراسم در این محیط، درصورت نیاز محدودیت‌های ترافیکی نیز اعمال خواهد شد.

افشاری با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم، خاطرنشان کرد: کاهش هشدارها با کاهش حساسیت مردم ارتباط مستقیم دارد و با استفاده از تبلیغات محیطی، خودرویی و از طریق بلندگو در مراکز خاص مانند آرامستان، باید اطلاع‌رسانی و حساسیت لازم ایجاد شده و استمرار یابد.

وی با اشاره به گزارش ارزیابی بهداشتی 337 مدرسه در سطح شهرستان طی سه هفته گذشته، بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست و استفاده از ماسک و عدم فعالیت‌های جمعی و زنگ تفریح در مدارس، باید مورد توجه باشد.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه عدم ارائه خدمت به مراجعان فاقد ماسک در ادارات و سایر مراکز خدماتی ضروری است، افزود: جلسات ادارات باید به حداقل ممکن کاهش یابد و پیشنهاد می‌کنیم با توجه به ازدحام در برخی شعب بانکی، نسبت به افزایش ساعات کار بانک‌ها اقدام شود.

وی از تشدید نظارت بر مراکز عمومی و خدماتی خبر داد و بیان کرد: برای دفاتر پیشخوان دولت و دیگر مراکز درصورت عدم رعایت پروتکل‌ها با هماهنگی مقام قضائی ضمن اقدام قانونی، اعمال جرائم نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

افشاری با اشاره به فصل پاییز و احتمال تشدید بیماری‌های ویروسی، تأکید کرد: مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: از بالن‌های قرمز یا روش‌های دیگری می‌توان برای آگاهی از وضعیت شیوع ویروس کرونا و اطلاع‌رسانی به مردم در سطح شهر استفاده کرد.

محمد خیراندیش رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز آغاز فصل سرما، افزایش دورهمی‌های خانوادگی و عادی‌انگاری شرایط را از مهم‎ترین آسیب‌های پیش رو برشمرد و گفت: 60 تیم محیطی به‎صورت مستمر متشکل از کارشناسان بهداشتی بر فعالیت مراکز عمومی در سطح شهرستان نظارت دارند.

شناسه خبر 29290