شناسه خبر:29480
1399/7/10 01:46:37

آیین اختتامیه نمایشگاه اقتدار 40 با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آیین اختتامیه نمایشگاه اقتدار 40 ضمن قدردانی از مشارکت و حضور دستگاه‌هایی که در این نمایشگاه فعال بوده و یا به هر نحو از آن حمایت داشته‌اند، اظهار کرد: هم دفاع مقدس کار گروهی بود و هم دفاع از ارزش‌های آن نیازمند کار گروهی و مشارکت جمعی است؛ ازاین‌رو قدردان حضور و حمایت همه مدیران و مسئولینی هستیم که در برپایی این نمایشگاه مشارکت و حمایت داشتند.

سردار مهدی ظفری بیان کرد: نمایشگاه اقتدار 40 حاصل اندیشه و همراهی تک‌تک افراد بود و هم مردم و هم دست‌اندرکاران نمایشگاه حضور و شعوری نشان دادند که در همین شرایط شیوع کرونا هم موجی از همدلی رقم خورد و آموزه‌های بسیاری برجای گذاشت، تا جایی که حتی کودکانی که از نمایشگاه بازدید می‌کردند، در این فضا یاد می‌گرفتند در چنین مجامعی باید بیشتر مراعات سلامت خود را بکنند و حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: در کنار برپایی این نمایشگاه، همایش، نمایش، شب خاطره و اتفاقات خوب بسیاری رقم خورد و شهر درگیر هیجان جمعی و حماسی شده بود؛ درحقیقت این نمایشگاه فرصتی برای بازخوانی و تمرین و مشق دفاع مقدس فراهم آورد و قدرت عزم و اراده ما را به تصویر کشید و برای ما نمایش قدرت بود که می‌توانیم بازخوردهای آن را از اجتماع دریابیم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همت بزرگ و نگاه وسیع را لازمه کارهای بزرگی نظیر برپایی این نمایشگاه برشمرد و عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های شهید سردار سلیمانی نگاه بزرگ وسیع او بود، به همین علت هرگز خود را درگیر مسائل کوچک و پیش‌پاافتاده جناحی، حزبی و غیره نمی‌کرد و آرزوی ما این است که خداوند بر ما نظری کند تا مثل او فدای مردم شویم، زیرا ما سپر جامعه هستیم.

وی همچنین به پیام تاریخی شهید سلیمانی در همدان که خطاب به جهان استکبار مطرح کرده بودند اشاره و خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی که 60 میلیون انسان را در مراسم تشییع پیکر مطهرش به دنبال خود کشاند، با یک نگاه استکبار را تحقیر می‌کرد و پیام ناپیدای او (طی خطابه‌ای که در همدان داشت) به مسئولین کشور این بود که باید وسیع بنگرند و خود را درگیر مسائل پیش‌پاافتاده نکنند.

** همدان ازجمله استان‌های پیشرو در حوزه دفاع مقدس است

در بخش دیگری از این مراسم مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز با بیان آنکه این نمایشگاه بسیار ارزشمند و فاخر برپا شد، اظهار کرد: همدان همواره از استان‌های پیشرو در حوزه دفاع مقدس بوده است و در زمان جنگ هشت‌ساله نیز از روزهای نخست رزمندگان ما در جبهه‌های غرب حضور داشتند و تا روزهای پایانی در عملیات مرصاد نقش‌آفرینی کردند و این‌گونه بوده که همدان مزین به عناوین دارالمؤمنین و دارالمجاهدین شده است.

مهرداد نادری‌فر تقریظ چهار کتاب از رزمندگان استان همدان توسط مقام معظم رهبری را گواه دیگری بر تأیید پیشتاز بودن استان در حوزه دفاع مقدس برشمرد و عنوان کرد: دفاع مقدس امتداد نهضت امام حسین (ع) بوده و هرچه در آن بوده و هست، زیبایی است؛ برای همین وقتی به این تابلوی زیبا نزدیک‌تر می‌شویم، زیبایی‌های آن بیشتر و نمایان‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه نشر و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس رسالتی است که از شهید سردار همدانی و دیگر شهدا به ما رسیده، گفت: مبادا در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس کوتاهی شود، زیرا کشور ما را این مفاهیم ارزشمند از دستاویز دشمنان محفوظ داشته است.

در پایان این مراسم از نمایندگان دستگاه‌های برپاکننده غرفه‌های نمایشگاهی توسط سردار ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان همدان و مدیرکل امور اجتماعی استان تجلیل شد.

شناسه خبر 29480