شناسه خبر:3001
1397/9/10 10:34:29
منعم در آیین تجلیل از پیشکسوتان ورزش استان همدان:

جوانان بدانند ریشه اصلی ورزش، پیشکسوتان هستند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: پیشکسوتان ورزش، گنجینه‌های ارزشمند جامعه هستند و جوانان و دست‌اندرکاران ورزش باید بدانند ریشه اصلی ورزش، پیشکسوتان هستند و تکریم آن‌ها امری واجب برای جامعه ورزش استان است.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، رسول منعم در آیین تجلیل از پیشکسوتان ورزش استان همدان، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین شیوه‌ها برای تبیین زحمات پیشکسوتان ورزش به جامعه، معرفی چهره‌های برتر ورزش است.

وی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان همواره باید برگزار شود تا نسل امروز بدانند در آینده نیز از زحمات آن‌ها تقدیر خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: تجلیل از بزرگان، خادمان و پیشکسوتان ورزش کشور موجب گسترش فرهنگ قدرشناسی و تکریم انسان‌های شرافتمند و بزرگ‎اندیش خواهد شد.

وی اذعان کرد: رشد و اعتلای ورزش به همت و مجاهدت غیورمردانی و زنانی است که در این حوزه با تلاش و مجاهدت، کمر به خدمت ورزش استان همدان بسته‎ و اکنون پس از گذشت سال‌ها شرکت در فعالیت‌های ورزشی ردای پیشکسوتی بر تن کرده‎اند و لذت عمر خویش را در انتقال این تجارب گران‌بها به آحاد مردم می‌دانند.

منعم خاطرنشان کرد: انجمن پیشکسوتان ورزش همدان با حمایت دستگاه ورزش و با همکاری گروهی از پیشکسوتان اصیل ورزش، نخستین گام را برای حمایت از پیشکسوتان با دعوت تنی چند از چهره‌ها و نخبگان ورزشی که عمر گرانمایه خود را در ورزش صرف کرده‌اند، برداشت.

وی اضافه کرد: در سه سال اخیر اداره کل ورزش و جوانان استان توجه ویژه‌ای به پیشکسوتان ورزش داشته و از سه سال قبل، انجمن پیشکسوتان در کنار 48 هیئت ورزشی همدان مورد حمایت مالی و معنوی قرار گرفته‌اند که با حمایت مسؤولان و پیگیری دستگاه ورزش، نخستین‎بار برای این انجمن دفتر اختصاصی راه‌اندازی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: سال قبل نیز همایش تجلیل از پیشکسوتان ورزش برگزار شد و این دومین همایش در همین راستا اسن و به هیئت‌های مختلف ورزشی نیز همواره توصیه کرده‎ایم که زمینه‌های همکاری پیشکسوتان در تربیت نسل جوان را ایجاد کنند.

منعم گفت: هدف ما این است که پیشکسوتان به بدنه ورزش آمده و برای رشد ورزش از توانایی و تجربه این عزیزان که سال‌ها سختی‌های ورزش را تحمل کرده‌اند استفاده کنیم.

به گفته وی در نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان ورزش همدان کسانی حضور پیدا کردند که سال‌های سال از یکدیگر دور بودند و به اعتقاد بسیاری از پیشکسوتان، 30 فرودین سال 96 یک روز به یادماندنی در ورزش استان بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: در پایان به جوانان و دست‌اندرکاران یادآور می‌شوم که ریشه اصلی ورزش، پیشکسوتان هستند و تکریم آن‌ها امری واجب برای جامعه ورزش استان است.

شناسه خبر 3001