شناسه خبر:30516
1399/7/29 17:48:57

فرماندار نهاوند گفت: در برخی از روستاها با وجود حاد شدن شرایط همچنان مراسم عروسی برگزار می‌شود که آن‌ها را شناسایی و به دادستانی معرفی کرده‌ایم؛ زیرا قابل قبول نیست عده‌ای به‌خاطر مسائل شخصی خود سلامت مردم را به خطر بیندازند.

مراد ناصری ظهر روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: روحانیون مستقر در هر روستا نقش مهمی در توجیه مردم برای استفاده از ماسک و رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه در اغلب روستاها روحانیون مستقری وجود دارند که به‌عنوان امام جماعت هستند، لازم است از این ظرفیت برای مقابله فرهنگی با کرونا استفاده شود.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: در برخی از روستاها با وجود حاد شدن شرایط همچنان مراسم عروسی برگزار می‌شود و حتی کارت دعوت هم توزیع کرده‌اند؛ بنابراین ما آن‌ها را شناسایی و به دادستانی معرفی کرده‌ایم، زیرا نمی‌توانیم شاهد باشیم که عده‌ای به‌خاطر مسائل شخصی خود سلامت عموم مردم را به خطر بیندازند.

وی گفت: خوشبختانه طی روزهای گذشته مردم توجه بیشتری نسبت به خطر کرونا پیدا کرده‌اند، به‌گونه‌ای که طی بازدید میدانی ستاد کرونا از سطح شهر نهاوند مشاهده شد ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

ناصری با تقدیر از اتحادیه‌های اصناف مبنی بر فرهنگسازی برای مقابله با کرونا، بیان کرد: با توجه به اقدامات اصناف مختلف شهرستان در زمینه کرونا می‌توان آن‌ها را میدان‌دار مقابله با کرونا عنوان کرد که عملکرد خیلی خوبی در این زمینه داشته‌اند.

وی در خصوص گرانی گوشت در سطح شهرستان نیز گفت: تا قبل از اعلام نرخ جدید، گوشت نهاوند به‌دلیل ارزانی و کیفیت خوب به خارج از شهرستان ازجمله همدان برده می‌شد و در قصابی‌ها به فروش می‌رسید، بنابراین در نهاوند با کمبود گوشت مواجه شدیم.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: به‌منظور جلوگیری از خروج گوشت از شهرستان تصمیم گرفته شد که نرخ جدید اعلام شود تا افراد سودجو آن را از شهرستان خارج نکنند که با این وجود و افزایش قیمت، بازهم نرخ گوشت سه الی چهار هزار تومان از شهرهای اطراف ارزان تر است.

در این جلسه دادستان نهاوند نیز گفت: با برگزارکنندگان مراسم عروسی که وضعیت شهرستان را حادتر می‌کنند، برخورد می‌شود.

عباس آزادبخت افزود: در این رابطه به انتظامی شهرستان دستور داده شده چنانچه گروه ارکستر از خارج شهرستان برای شرکت در مراسم عروسی وارد نهاوند شدند، بدون هیچ اغماضی تمام وسایل آن‌ها به همراه اعضای گروه بازداشت شوند.

وی گفت: در شرایطی که کرونا سلامتی مردم شهرستان را تهدید کرده، ما اجازه نخواهیم داد که برخی افراد بی‌تفاوت و مخلان سلامت بخواهند به‌خاطر خوشگذرانی جان مردم را تهدید کنند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 30516