شناسه خبر:30585
1399/7/30 17:06:31

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه انگیزه‌ای برای ادامه خدمت پرستاران در شرایط فعلی کرونا و حجم بالای کار نیست، گفت: متأسفانه قول‌های داده‌شده از سوی مسئولان نیز اجرایی نمی‌شود.

هادی زرینی اظهار کرد: متأسفانه تعداد آمار مبتلایان به بیماری کرونا در همدان مانند سایر استان‌ها وضعیت صعودی یافته که بخشی از این موضوع به عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم برمی‌گردد.

وی بیان کرد: ترس از کرونا بین مردم کم‎رنگ شده و حساسیت کمتری نسبت به این ویروس نشان می‌دهند؛ این درحالی است که تعداد مرگ‎ومیر و مبتلایان در بیمارستان‌ها به همان میزان قبلی وجود دارد و حتی افزایش داشته است.

رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به اینکه وضعیت بیماری کرونا رو به وخامت است و اگر به این منوال پیش رویم و مردم کمتر توجه کنند تعداد مبتلایان و مرگ‎ومیر افزایش چشمگیری خواهد داشت، افزود: باید دستورالعمل‌های ویژه‌ای با قابلیت اجرا از سوی ستاد مقابله با کرونا و استانداری اجرا شود تا سیر صعودی کُند شده و حداقل ثباتی در تعداد پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها ایجاد شود.

وی درخصوص جذب نیروهای پرستاری گفت: نام ۲۳ نفر از گروه پرستاری از بین سه هزار نفری که دارای کارت سبز شدند به دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان اعلام شده و با خود آن‌ها نیز تماس گرفته‌ایم که احتمالاً در این هفته یا هفته آینده شروع به کارشان در بیمارستان‌ها زده شود.

زرینی عنوان کرد: با جذب این نیروها کمی از بار کاری بیمارستان‌ها خصوصاً بهشتی همدان و امام رضای کبودراهنگ کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درخصوص پرداخت مطالبات پرستاران تا امروز هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است، گفت: قول‌هایی برای تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی داده بودند که هنوز در گیرودار اداری و در دست وزارت بهداشت بوده و نامه و دستورالعملی که بخواهد این افراد تبدیل وضعیت شوند، هنوز ارسال نشده است.

رئیس نظام پرستاری همدان تصریح کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول اجرای فوق‌العاده ویژه را برای کادر درمان از مهرماه داده بود که متأسفانه هنوز اجرایی نشده و انتظار داریم وزارت بهداشت این مؤلفه رو برای پرستاران اجرایی کند.

وی تأکید کرد: باید از سوی مجلس، دولت و وزارت بهداشت کاری صورت گیرد و مؤلفه انگیزشی برای پرستاران ایجاد شود؛ چون واقعاً خسته شده‌اند، در این زمان با حجم بالای بیمار و استعلاجی‌هایی که در اثر بیماری کرونا وجود دارد، می‌طلبد مؤلفه‌های انگیزشی درنظر گرفته شود.

زرینی با اشاره به اینکه متأسفانه روزانه بسیاری از همکاران و خانواده‌های آن‎ها به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و باید عوامل انگیزشی اعمال شود تا انرژی به آن‎ها تزریق شود که با کرونا مقابله کنند، افزود: متأسفانه در این مدت هیچ مؤلفه انگیزشی رخ نداده و طرح فوق‎العاده ویژه و تبدیل وضعیت نیز هنوز اجرایی نشده و کارانه‌ها هم بسیار پایین آمده است.

وی با بیان اینکه مبالغ کارانه قابل مقایسه با حتی سال‌های ۹۲ و ۹۳ نیست، بیان کرد: پاداش کرونا نیز مبلغی نبوده که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به اینکه همکاران فوریت‌های پزشکی نیز مشکلاتی دارند چون تماس‌ها با این مرکز درخصوص بیماران کرونایی بسیار بیشتر شده و شبانه‌روز در خدمت بیماران هستند و تعدادی از آن‌ها نیز درگیر بیماری کرونا می‌شوند، گفت: آن‌ها مجبورند وقتی استعلاجی می‌روند زودتر بعد از بهبودی سر کار حاضر شود.

وی تأکید کرد: انتظار نظام پرستاری از دولت، مجلس و وزارت بهداشت این است که هرچه سریع‌تر مؤلفه انگیزشی که در عمل انگیزه‌ای به همکاران بدهد، اجرایی کنند تا این قشر بتوانند توان مقابله با بیماری را در ماه‌های آینده هم داشته باشند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 30585