شناسه خبر:30991
1399/8/8 17:41:34

فرماندار همدان از تشکیل پرونده تعزیراتی برای هفت نانوایی متخلف خبر داد و گفت: نانوایانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و نسبت به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بی‌اعتنایی کنند، به‌شدت مجازات می‌شوند.

حسین افشاری اظهار کرد: نانواها باید ضمن استفاده از کلاه، دستکش و ماسک برای دریافت هزینه نان، دستگاه کارت‌خوان داشته باشند و درصورت الزام به استفاده از وجه نقد، از انبرهای جداگانه برای دریافت اسکناس و تحویل نان بهره گیرند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا، دستورالعمل‌های بهداشتی به تمامی صنوف ابلاغ شده و نظارت بر کار نانوایی‌ها نیز از سوی شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و دیگر نهادهای متولی به‌طور مداوم درحال انجام است.

فرماندار همدان افزود: نان را به‌صورت مستقیم نمی‌توان ضد عفونی کرد و باید در هنگام تهیه و پخت، تمامی مسائل بهداشتی از طرف نانوایان و مردم رعایت شود.

افشاری با بیان اینکه نانوایی‌ها موظف‌اند به‌صورت مستمر محیط نانوایی و میز کار خود را ضد عفونی کنند، گفت: برخی از واحدها نسبت به وظایف خود سهل‌انگاری کرده و به پروتکل‌های بهداشتی بی‌اعتنا هستند که به‌طور جدی با آن‌ها برخورد می‌شود. 

به گفته او گروه ویژه نظارتی متشکل از نمایندگان فرمانداری همدان، اتحادیه نانوایان، سازمان صمت و اداره غله در یک طرح فوق‌العاده از ساعت ۶ بامداد هم‌زمان با آغاز کار واحدهای نانوایی عملکرد آن‌ها را بررسی می‌کند.

فرماندار همدان یادآوری کرد: به‌تازگی در بازدید از ۲۱ نانوایی تخلف هفت واحد برای بازرسان محرز شد که برای آن‌ها پرونده تعزیراتی تشکیل شده است. 

شناسه خبر 30991