شناسه خبر:31265
1399/8/14 17:14:54

شهردار شیرین‌سو از تعویض تابلوهای قدیمی معابر و نصب تابلوهای استاندارد ایستاده مزین به تمثال مبارک شهدا در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر شیرین‌سو خبر داد.

سیدمصطفی موسوی دراین‌باره مطرح کرد: در هر کشور و شهری شخصیت برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و غیره وجود دارند که در طول زندگی خود خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده و موجب اعتلای فرهنگ و حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از تجاوز بیگانه و حفظ استقلال ملی شده‌اند.

وی با اشاره به پاسداشت یاد و خاطره بزرگان و شهدای شهر شیرین‌سو و نام‌گذاری معابر، خیابان‌ها و میادین به‌نام این شخصیت‌های تأثیرگذار در کشور، گفت: براساس دستورالعمل‌ها نام شخصیت‌های مهم تاریخ از صدر اسلام، انقلاب اسلامی و شهدای گران‌قدر در نخستین اولویت و برای نام‌گذاری خیابان‌ها و نام شخصیت‌های فرهنگی، ادبی، علمی و غیره در مرتبه بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: به‌منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آن‌ها و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تابلوهایی مزین به تمثال شهدا به همراه نام، نام خانوادگی، محل و تاریخ شهادت آن‌ها تهیه و در خیابان و محل‌هایی که در آن زندگی می‌کرده‌اند، نصب شد.

موسوی ضمن اشاره به تأثیر نام‌گذاری تصویری در پیدا کردن آدرس، بیان کرد: نام‌گذاری درست می‌تواند در پیدا کردن آدرس و همچنین ارسال مرسولات پستی بسیار مفید و سودمند باشد.

وی ادامه داد: در نام‌گذاری معابر شیرین‌سو به وقایع و رخدادهای محلی توجه شده، چراکه خاطراتی که مردم از کوچه‌ها، معابر و خیابان‌ها دارند، از مواردی است که باید به آن‌ها احترام بگذاریم.

موسوی با تأکید بر بهره‌گیری از نظرات مردمی، اضافه کرد: تعدادی از شهروندان و معتمدین شهر به عضویت کمیته نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی شهرداری درآمدند تا از نگاه مردمی در نام‌گذاری غافل نشویم.

وی با تقدیر از همکاری مردم در انجام پروژه‌های مختلف شهرداری، اظهار کرد: شهرداری شیرین‌سو همواره از نظرات عموم شهروندان در انجام پروژه‌های گوناگون بهره گرفته است؛ بنابراین از شهروندان تقاضا داریم نظرات و پیشنهادات خود را همچون گذشته به این شهرداری ارسال کنند تا خدمت‌گزاران مردم در این شهرداری از نظرات آن‌ها بهره مند شوند.

شهردار شیرین‌سو در پایان از انجام عملیات زیرسازی و تسطیح معابر سطح شیرین‌سو خبر داد و گفت: این پروژه نیز توسط شهرداری آغاز شد.

شناسه خبر 31265