شناسه خبر:31651
1399/8/21 14:54:45
در مراتع روستای ترخین‌آباد اسدآباد صورت گرفت؛

300 هکتار قرق و آغاز بذرکاری 80 هکتاری گیاهان دارویی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از 300 هکتار قرق و آغاز بذرکاری 80 هکتاری گیاهان دارویی در مراتع روستای ترخین‌آباد شهرستان اسدآباد خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، بهزاد شاهمرادی اظهار کرد: در بذرکاری گیاهان دارویی مراتع روستای ترخین‎آباد بذرکاری 80 هکتار گیاه دارویی گلرنگ در برنامه قرار دارد که در این راستا پیمانکار طرح کار خود را آغاز کرده است.

وی همچنین افزود: بذرپاشی گیاهان مرتعی به میزان 150 هکتار در روستای حبشی از دیگر برنامه‌های منابع طبیعی شهرستان بوده است که پیمانکار طرح مشخص شده و به‎زودی برنامه خود را در این راستا آغاز خواهد کرد.

شاهمرادی با بیان اینکه منابع ‌طبیعی اسدآباد در راستای اهداف و سیاست‌های کلی سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کل کشور با تأکید بر چهار محور اساسی حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری انجام وظیفه می‌کند، گفت: امسال 300 هکتار قرق بیولوژیک مراتع در داخل شهرستان در مناطق شیلاندر، کمک سفلی، شهراب و گردنه توسط منابع طبیعی انجام گرفت که با توجه به بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری و سال بارانی جاری و تراکم بالای پوشش گیاهی این مراتع، برای جلوگیری از هرگونه آتش‌سوزی در اواخر خردادماه امسال برای تعلیف و چرای دام عشایر آزادسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: قرق مراتع یکی از سهل‌ترین و مؤثرترین روش‌های احیا و اصلاح مراتع به‎شمار می‌آید که با هدف تقویت پوشش گیاهی‏، تولید بذر، حفاظت خاک، حمایت و نگهداری از دیگر پروژه‌های احیا و اصلاح، مطالعه و بررسی پوشش گیاهی صورت می‌گیرد.

شاهمرادی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد با وسعت یک‌هزار و 195 کیلومتر مربع دارای 59 هزار هکتار اراضی ملی بوده که از این میزان 53 هزار و 819 هکتار به‎صورت مرتع است.

وی در رابطه با توسعه زراعت چوب در سطح شهرستان براساس سند راهبری یادآور شد: در اسفندماه سال گذشته 60 هزار اصله نهال صنوبر بین مردم و کشاورزان توسط منابع طبیعی در همین راستا برای کشت الگویی توزیع شد که این برنامه قطعاً در اسفندماه سال جاری نیز انجام خواهد گرفت.

شناسه خبر 31651