شناسه خبر:31717
1399/8/22 11:14:23

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی به منزله قتلگاه است گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در لرستان بیش از 130 هزار نمونه‌گیری انجام شده که از این تعداد 45 هزار نمونه مثبت بوده است.

محمدرضا نیکبخت گفت‌وگوی ویژه خبری با صداو سیمای مرکز لرستان با بیان اینکه روند ابتلای مبتلایان به کرونا در استان روند بسیار بدی است اظهار کرد: این روند ابتلا در مقایسه با کشور روز به روز بیشتر می‌شود و در مقایسه با استان‌های دیگر همیشه اول یا دوم هستیم.

وی افزود: متاسفانه تعداد مبتلایان به کرونا روزبه روز بیشتر می‌شود و روزانه بیشتر از نیمی از تست‌های کرونا در استان مثبت است و عمده‌ترین دلیل این افزایش آمار تست‌های مثبت در استان جدی نگرفتن این بیماری و برگزاری مراسمات عروسی و عزاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: باید توجه به اینکه ویروس کرونا تغییر ژنتیکی داده و خطرناک‌تر شده علاوه بر افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای بسیاری از جوانان نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند و مردم باید سعی کنند حتی با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی جز در موارد بسیار ضروری از منزل خارج نشوند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب شیوع کرونا در استان باید مهمان نوازی را فراموش و برگزاری دورهمی و مهمانی‌ها تعطیل شوند چرا که برگزاری اینگونه دورهمی‌های خانوادگی به منزله قتلگاه است.

نیکبخت با بیان اینکه ظرفیت بخش‌های بستری بیماران کرونا در بیمارستان‌های استان تکمیل است گفت: در استان لرستان هزار تخت برای بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده و علاوه بر بیمارستان‌های دانشگاهی سراسر استان بیمارستان‌های خصوصی نیز تخت‌هایی را به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند ولی اگر وضعیت مبتلایان اینگونه پیش برود و مردم رعایت نکنند دیگر جایی برای بستری مبتلایان به کرونا نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: علی‌رغم اینکه آمار مرگ ناشی از کرونا در استان با توجه به مراقبت‌های گروهی نسبت به کشور کمتر است ولی از ابتدای شیوع این ویروس در استان بیش از 130 هزار نمونه‌گیری انجام شده که از این تعداد بالغ بر 45 هزار نمونه مثبت بوده‌اند.

وی با اشاره به ممنوعیت هرگونه برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا در استان برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا جرم محسوب وقوه قضائیه با جدیت با برگزارکنندگان اینگونه مراسمات برخورد می‌کند.

نیکبخت افزود: بیش از 9 ماه است کادر درمان در حال رسیدگی به بیماران کرونایی هستند، از عمق جان خسته شدند و اگر حس وظیفه شناسی در وجودشان نبود حاضرند بدون حقوق به مرخصی بروند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم با تعطیل کردن کارهای غیرضروری و رفتن به کافی شاپ، باشگاه، رستوران و شرکت در تجمعات کاهش شیوع بیماری کرونا کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر بدترین پیک شیوع ویروس کرونا را در کشور داریم و روزانه بیش از 400 فوتی ناشی از کرونا در کشور جان خود را از دست می‌دهند عنوان کرد: پنج شهرستان پلدختر،کوهدشت، دلفان، الیگودرز و دورود استان لرستان در شرایط فوق قرمز و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 31717