شناسه خبر:31778
1399/8/24 10:02:00

فرماندار دیواندره گفت: 10 تُن آرد یارانه‌ای و ترمیمی مازاد بر سهمیه به 25 نانوایی پخت لواش در سطح این شهر تحویل شد تا نسبت به تامین نان مورد نیاز شهروندان اقدام کنند.

جمال ارشدی روز پنجشنبه اظهارکرد: در راستای افزایش عرضه نان و دسترسی آسان شهروندان این میزان آرد از امروز میان نانوایی‌های منتخب این شهر (لواش پزی) توزیع می‌شود.

فرماندار دیواندره با اشاره به اینکه 2 واحد نانوایی لواش در شیفت عصر فعالیت می‌کنند، افزود: پنج واحد دیگر برای فعالیت در شیفت عصر و رفع مشکل کمبود نان، منتظر تایید نهایی شورای آرد و نان شهرستان هستند.

ارشدی اضافه کرد: بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای خبازی در قالب گشت‌های مشترک به صورت روزانه در شهرستان انجام و با متخلفین برابر مقررات برخورد قانونی خواهد شد.

وی یادآور شد: اقداماتی که در فضای مجازی در راستای بزرگ نمایی مشکلات حوزه آرد و نان شهرستان انجام می‌شود صحت ندارد و نه تنها مشکل را حل نخواهد کرد بلکه بر ایجاد جو روانی کاذب در بین مردم اثرگذار خواهد بود.

ارشدی با اشاره به زمان پخت نانوایی‌ها از ساعت 6:30 صبح تا 12:30 ظهر تاکید کرد: همه خبازی‌ها موظف به رعایت زمان ابلاغ شده، بوده و در صورتی که یک واحد نانوایی که نان با کیفیت تولید، موجب رضایت‌مندی مردم شود ساعت پخت و پز آن توسط کارگروه آرد و نان شهرستان افزایش و آرد بیشتری از محل سهمیه واحدهای متخلف به او تعلق می‌گیرد.

فرماندار دیواندره گفت: در بازدید کارگروه اصلاح یارانه‌ای گندم، آرد و نان شهرستان از خبازی‌های سطح شهر برای چهار خبازی متخلف پرونده تشکیل شد و چهار واحد نیز به کسر سهمیه محکوم شدند، ضمن اینکه از مردم درخواست داریم هرگونه تخلف در این بخش را به شماره 124 گزارش دهند.

در شهر دیواندره 62 واحد خبازی فعال وجود دارد که از این تعداد 38 واحد نان لواش و 24 واحد بربری، سنگک و گرده پزی هستند.

شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 31778