شناسه خبر:31854
1399/8/25 13:25:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از برداشت چغندرقند از سطح 86 هکتار اراضی این شهرستان خبر داد.

عبدالحسین اکبری با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند در مزارع شهرستان بهار، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از پنج هزار و 115 تُن چغندرقند از مزارع شهرستان بهار برداشت و تحویل کارخانه‌های قند استان شود.

وی با بیان اینکه 86 هکتار از مزارع شهرستان بهار زیر کشت چغندرقند قرار داشته است، تصریح کرد: متوسط برداشت این محصول در شهرستان بهار 60 تُن در هکتار است.

اکبری خاطرنشان کرد: معمولاً عیار چغندرقند تولیدی در این شهرستان بین 16 تا 19 درصد است که به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب علاوه‌بر استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار و قطره‌ای، باید از کشت نشائی نیز استفاده کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به آغاز برداشت عسل از هفته گذشته، بیان کرد: امسال به‌علت بارندگی بهاری و پوشش گیاهی مناسب بیش از 120 تُن عسل از کندوهای این شهرستان برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه متوسط تولید عسل در کندوهای مدرن 8.5 تا 9 کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: وجود 13 هزار و 605 کلنی کندوی مدرن در شهرستان بهار برای بیش از 233 نفر در این شهرستان شغل ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار مطرح کرد: به‌علت نبود واحدهای بسته‌بندی و زنجیره تولید قسمت عمده محصول زنبورداران شهرستان بهار به‌صورت فله‌ای صادر و در بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنبورداران بهار علاوه‌بر عسل، موم، بره‌موم، گرده گل و ژل رویال هم تولید می‌کنند، تصریح کرد: جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاران برای فرآوری و بسته‌بندی عسل با صدور مجوز و پرداخت تسهیلات حمایت می‌کند.

شناسه خبر 31854