شناسه خبر:31919
1399/8/26 12:50:44

استان‌دار ایلام از اختصاص اعتبارات توازن ملی برای پروژه راه آهن ایلام خبر داد و گفت: اعتبارت توازن ملی در استان ایلام حداقل بین 140 تا 150 میلیارد تومان است.

قاسم سلیمانی دشتکی ظهر روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: برای سال آینده بودجه بسیار خوبی در بخش عمرانی و جاری برای استان ایلام پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به پروژه راه آهن ایلام، تصریح کرد: در اعتبارت توازن ملی که حداقل بین 140 تا 150 میلیارد تومان است، باید یک بخش این اعتبار به راه آهن اختصاص داده شود.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در توزیع اعتبارات توازن استانی نیز باید مواظب بود که در شهرستان‌ها به یکی دو پروژه اولویت دار اختصاص یابد که تمام شوند.

وی با اشاره به اینکه برای بودجه سال 1400 در استان ایلام پیشنهاد افزایش 63 درصدی بودجه استان مطرح شده است، افزود: میزان اعتبارات استان برای سال آینده باز هم افزایش خواهد یافت اما این حجم افزایش در این شرایط سخت مالی کشور یک عدد کم نظیر است و جای تقدیر دارد.

استاندار ایلام عنوان کرد: به دلیل کاهش فروش نفت به زیر 10 درصد سهم درآمد نفت و گاز استان 37 درصد کم‌شده است.

استاندارد ایلام در ادامه خواستار تعیین تکلیف موضوع ماده 27 توسط دستگاه‌های ذی‌ربط شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی امر طرح مشارکت عمومی و خصوصی موضوع ماده 27 تا پایان هفته فرصت دارند نسبت به این مهم اقدام کنند.

لزوم گردش مالی و پرداخت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ در استان

وی در ادامه خواستار گردش مالی و پرداخت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ در استان شد و گفت: اگر بتوانیم شرکت‌های بزرگ چون شرکت‌های وابسته به نفت و گاز و پتروشیمی، طرح‌های ملی چون طرح احیا و گرمسیری و … را با همکاری دوستان در بازرسی و دستگاه قضا الزام به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای مالیاتی در استان کنیم قطعاً سهم درآمدهای استان چند برابر خواهد شد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: بودجه عمرانی استان در سال 99 حدود 220 میلیارد تومان بوده که با تخصیص حدود 40 درصدی عددی بین 50 تا 60 میلیارد تومان می‌شود.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 31919