شناسه خبر:31992
1399/8/27 13:01:15

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تربیت طلاب در تراز دین و انقلاب رسالت اصلی حوزه‌های علوم دینی است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در دیدار با مدرسین و کارکنان مدرسه علوم دینی خواهر حضرت خدیجه(س) در سنندج اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلام امروز شاهد حضور طلاب خواهر در مدارس علوم دینی کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب طلبه خواهر نداشتیم و امروز شاهدیم که در استان فرهنگی کردستان بیش از یک هزار طلبه خواهر از مدارس علوم دینی خواهران فارغ‌التحصیل شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: معلم تمام جنبدگان زمین، دریا و آسمان برایش استغفار می‌کنند و این باعث دوام معرفت و معنویت انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: انسان باید یا عالم یا متعلم و یا دوستدار عالم و متعلم باشد، خیلی از افراد هستند نه عالم و نه متعلم هستند، ولی در این زمینه کمک و فعالیت می‌کنند.

وی گفت: اینکه کسی عالم و علم را دوست داشته باشد و در مسیر ترویج آن تلاش و هزینه کند کار بسیار ارزشمند و بزرگی انجام داده است.

وی به جایگاه مهم علم هم اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ وقت انسان نباید علوم دینی و مسئله علم را با چیز دیگری مقایسه کند، چرا که این علم سماوی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اغماض نکردن در تقویت علمی را ضروری خواند و گفت: نباید در مسئله علم کوتاه بیاییم بلکه در این راستا با تمام توان و استفاده از هر ظرفیتی گام برداشت.

حجت‌الاسلام پورذهبی عنوان کرد: بروزرسانی سطح علمی باید همواره مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه نباید هرگز کوتاه آمد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کار حوزه‌های علوم دینی تربیت طلاب در تراز دین و انقلاب است، گفت: تربیت یافتگان حوزه‌های ما باید عالم، دیندار و مدافع نظام و انقلاب باشند.

دفاع از اصل نظام ملاک حرکت قرار گیرد

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: دفاع از اصل نظام رسالت اصلی تک تک طلاب علوم دینی است.

وی گفت: انجمن فارغ التحصیلان در استان تشکیل شود تا بتوان از ظرفیت کسانی که در مجموعه مدارس علوم دینی تربیت می‌یابند، استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: طلاب از قدیم هرگز وابسته به دولت‌ها نبوده و نباید وابسته شوند.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: همه مردم امروز با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و جامعه طلاب و روحانیون نیز از این قاعده خارج نیستند.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌هایی در استان وجود دارد که باید احیا شوند تلاش خواهیم کرد که شرایط طلاب به لحاظ شهریه و غیره تقویت پیدا کند که البته این کار زمان‌بر خواهد بود.

شناسه خبر 31992