شناسه خبر:32029
1399/8/28 09:55:35

استاندار کردستان گفت: مریوان به لحاظ گردشگری دارای اهمیت زیادی است و باید وضعیت پسماند زباله آن هر چه زودتر ساماندهی شود.

بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مسائل عمرانی شهری مریوان که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر مریوان برگزار شد، اظهار‌کرد: موضوع زباله مریوان از سال 96 مطرح و بارها در این رابطه بازدید انجام و جلسه برگزار شده اما هنوز این مشکل رفع نشده است.

وی یادآورشد: به دلیل اهمیت این موضوع در همان سال اعتباری از تهران جذب و از استان نیز برای آن اعتباری در نظر گرفته شد اما بعد از گذشت 2 سال این اعتبار جذب نشده که این امر پذیرفتنی و قابل قبول نیست.

استاندار کردستان افزود: در آن زمان 6 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی وضعیت زباله شهر مریوان تعریف شد که این رقم با توجه به وضعیت تورمی موجود افزایش پیدا کرده و با این تفاسیر شهرداری و شورای این شهر باید پاسخگو باشند.

مرادنیا تاکید کرد: مریوان از شهرهای مهم و گردشگر پذیر استان است که باید هرچه زودتر نسبت به ساماندهی وضعیت پسماند آن اقدام شود.

وی به اختلاف نظر شهرداری و سازمان محیط زیست در نحوه اداره تالاب زریبار نیز اشاره کرد و گفت: زریبار ملک شخصی هیچ کسی نیست، لذا اختلاف میان 2 دستگاه بر سر این موضوع پذیرفتنی نیست و باید اختلاف‌ها کنار گذاشته شود.

استاندار کردستان اضافه کرد: قوانین مربوط‌به زریبار مربوط به سازمان محیط‌زیست کشور است و اگر شهرداری مایل به بهره برداری از زریبار است باید قوانین ابلاغی تالاب‌ها را پذیرفته و آن را اجرا کند.

مرادنیا افزود: از کارهای انجام شده در تالاب زریبار طی چند سال گذشته رضایت ندارم اما همه باید متوجه باشند که رونق زریبار منجر به جذب گردشگر بیشتر و افزایش درآمد عمومی مردم خواهد شد.

وی اظهار‌کرد: زریبار منبع درآمد برای هیچ دستگاه و ارگانی نیست، مبادا به خاطر تصمیمات نادرست و اختلاف نظرها این گنجینه طبیعی قربانی شود.

شناسه خبر 32029