شناسه خبر:32112
1399/8/29 11:17:51

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: 2 هزار و 578 روستای این استان در راستای تحقق دولت الکترونیک تحت پوشش شبکه‌های ارتباطی هستند.

روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، شهاب حیدری در جلسه کارگروه توسعه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی افزود: بهره‌مندی 82 درصدی مناطق دورافتاده از خطوط تلفن ثابت و واگذاری 2 هزار و 334 خط ارتباطی روستایی در لرستان از اقدامات صورت گرفته برای تحقق دولت الکترونیک است.

وی اظهارکرد: همچنین 523 سایت نسل دوم،350 سایت نسل سوم و 295 سایت نسل چهار اپراتور همراه اول، 242 سایت نسل دوم، 231 سایت نسل سوم و 174 سایت نسل چهار اپراتور دوم در لرستان نصب و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت 41 سایت نسل سوم اپراتور سوم در لرستان گفت: توسعه ارتباطات در تمامی مناطق شهری و روستایی گام موثری در راستای تحقق دولت الکترونیک است که به طور ویژه در لرستان از جمله مناطق محروم دنبال می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تحقق دولت الکترونیک را آغاز اصلاحات ساختاری در امور اداری دانست و افزود:‌ این اداره کل وظف است برای توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی مناطق محروم و روستایی سرمایه‌گذاری کند به‌ نحوی که امکان ارائه چهار خدمت الکترونیکی دولت شامل سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی حداقل در 80 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار فراهم شود.

حیدری تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با برون‌سپاری خدمات و واگذاری آن به دفاتر پیشخوان، الکترونیکی کردن تمامی فرآیندها و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی مربوطه، تحقق دولت الکترونیک را هرچه سریع‌تر ممکن سازند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 32112