شناسه خبر:32317
1399/9/3 10:51:13

استاندار لرستان از اجرای طرح محله محور برای شناسایی افراد دارای علامت و ارائه خدمات به آنها خبر داد.

سید موسی خادمی در جلسه هماهنگی طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله و خانواده محور که دوم آذرماه برگزار شد، اظهار کرد: با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا طرح شهید سلیمانی به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای کنترل و مهار بیماری کرونا جهت اجرا، به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: این طرح با هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و هلال احمر استان اجرا می‌شود و در آن موضوع بیماریابی و ارائه خدمات به مردم در سطح محله‌ها و خانواده‌ها خواهد بود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با آغاز این طرح تمامی اعضای خانواده، فرد بیمار، افراد آسیب‌پذیر و دارای بیماری زمینه‌ای تحت نظر تیم‌های نظارتی و حمایتی خواهند بود.

خادمی اضافه کرد: از این پس تیم‌های نظارتی تمامی تحرکات در محله‌ها مانند برگزاری مراسم عروسی یا ترحیم را رصد خواهند کرد و در این زمینه اطلاع رسانی و تعامل را در دستور کار خود دارند.

وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی از امروز در استان آغاز شده و طی چند روز آینده با کسب هماهنگی‌های بیشتر در سطح استان اجرایی می‌شود.

استاندار لرستان انجام تست و بیماریابی را در خانواده‌ها و محله‌ها از مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: با تست گیری در محله‌ها دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم به مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های شلوغ نخواهد بود و تمامی خدمات در همان محله‌ها ارائه می‌شود.

خادمی خواستار تعامل و همکاری مردم با اکیپ‌ها و تیم‌های حمایتی در سطح محله‌ها شد و ادامه داد: امیدواریم با انجام اقداماتی نظیر اطلاع‌رسانی، ارائه مشاوره و فرهنگ‌سازی شاهد بهبود سریع‌تر شرایط باشیم.

شناسه خبر 32317