شناسه خبر:32375
1399/9/4 10:52:47

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان دستور داد که در راستای رفع دغدغه‌های مردم، قیمت مرغ سریع‌السیر و در کمتر از 24 ساعت کاهش یابد.

محمد جباری با انتقاد از افزایش قیمت مرغ، از ورود دادستانی به موضوع گرانی مرغ خبر داد و اظهار کرد: قیمت‌های اخیر اعلام شده در سطح بازار معقول نیست و نگرانی‌های زیادی میان مردم به‌ویژه قشر ضعیف در کردستان به‌وجود آورده، که باید سریعاً ساماندهی و کاهش یابد.

وی گفت: فروش هرکیلوگرم مرغ با قیمت 35 تا 36 هزار تومان در بازار سطح استان کردستان کاملاً خلاف قانون بوده و باید مسئولان امر و کارگروه تنظیم بازار سریع‌السیر در کمتر از 24 ساعت قیمت‌ها را مشخص و کاهش دهند و در صورت عدم پیگیری و توجه به این موضوع، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد: هر تولیدکننده و مغازه‌داری که در فروش مرغ گرانفروشی و یا از قیمت‌های مصوب ابلاغی سرپیچی کند، قطعاً برابر مقررات و قانون با آنان برخورد خواهد شد، البته این به آن معنا نیست که از تولیدکننده حمایت نشود بلکه در راستای دفاع از حقوق عامه مردم و مصرف‌کننده است.

وی تاکید کرد: باید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و کارگروه تنظیم بازار سریعاً به این حوزه و ساماندهی بازار و قیمت مرغ ورود کرده و در صورت سرپیچی از قانون، یقیناً با آنان برخورد خواهد شد.

جباری با تاکید بر اینکه باید تصمیمات مسئولان و کارگروه تنظیم بازار استان متناسب با در نظر گرفتن وضعیت کنونی معیشت مردم و شرایط سخت کرونایی باشد، اظهار کرد: تمام واحدهای تولیدی و فروشندگان مکلفند برابر قانون و ضوابط، مرغ را در سطح بازار استان عرضه کرده و قیمت‌های کذب قابل قبول نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان به متخلفان هشدار داد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف یقیناً با آنان از حیث تعزیراتی و قضایی برخورد خواهد شد.

شناسه خبر 32375