شناسه خبر:32465
1399/9/5 14:28:42

رشته قایقرانی را می‌توان به‌عنوان تنها امید اصلی ورزش همدان برای تصاحب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو دانست.

پس از ناکامی در کُشتی و مشخص نشدن تکلیف شانس مجدد برای تنها امید تیراندازی همدان جهت رسیدن به سهمیه المپیک، ورزش همدان درحالی مسیر المپیک توکیو را ناموفق طی می‌کند که هم‌اکنون امیدها برای کسب سهمیه به رشته قایقرانی معطوف شده است.

رشته قایقرانی این استان با سابقه‌ای درخشان در میدان‌های بین‌المللی به‌خصوص آسیایی، جهانی و المپیک همواره جزء رشته‌های موفق به‌شمار می‌رود، اما این‌بار مسیر دشواری را برای رسیدن به المپیک درپیش دارد.

افزایش سطح مؤلفه‌های کسب سهمیه المپیک به‌لحاظ سرعت و امتیازگیری سبب شده تا قایقرانان ملی‌پوش همدانی برای رسیدن به این مهم فراتر از رکوردهای آسیایی به میدان بروند.

همچنین براساس ارزیابی کادر فنی تیم ملی، رکوردها باید مطابق با مسابقات جهانی به ثبت برسد تا بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند.

* بانوان قایقران تنها شانس المپیک

هرچند روزگاری قایقرانی همدان در بخش پسران جزء بهترین‌های کشور به‌شمار می‌رفت، اما بانوان خیلی زود گوی و میدان را از آقایان گرفتند و حالا تمام امیدها به دختران قایقران است.

هم‌اینک همدان با دو قایقران همچنان امیدوار به کسب سهمیه المپیک توکیو ژاپن است و «کیمیا زارعی و آرزو حکیمی» قایقرانانی هستند که برای کسب سهمیه المپیک در اردوهای تیم ملی شرکت می‌کنند.

کیمیا زارعی ملی‌پوش رشته رویینگ است که در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا توانست دو نشان برنز کسب کند و آرزو حکیمی نیز به‌عنوان پُرافتخارترین قایقران همدانی حاضر در اردوی تیم ملی است که در رشته آب‌های آرام فعالیت دارد.

هردو قایقران امید اصلی کسب سهمیه المپیک برای استان همدان به شمار می‌روند.

* زارعی در اردوی تیم ملی

اردوی تیم ملی رویینگ با هدف حضور در مسابقات انتخابی المپیک از 26 آبان‌ماه در بخش بانوان و آقایان در دریاچه آزادی درحال برگزاری است.

هشت پاروزن در بخش بانوان و آقایان برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک 2021 توکیو به اردو دعوت شدند تا تمرینات خود را در قالب نخستین مرحله اردوی آمادگی پس از همه‌گیری ویروس کرونا در دریاچه آزادی آغاز کنند.

این اردو از 26 آبان‌ماه آغاز شد و تا 16 آذرماه ادامه پیدا خواهد کرد.

نازنین ملایی از گیلان، بهمن نصیری و زینب نوروزی از زنجان، کیمیا زارعی از همدان و شکیبا وقوفی، نگار نگهدار، حمیدرضا رضوانی و آریا سلیمان‌پور از تهران پاروزنان دعوت‌شده به اردو هستند.

افشین فرزام، فرزین رضایی، سولماز عباسی و هما خاتمی کادر فنی تیم ملی رویینگ هدایت قایقرانان را در این مرحله از اردو برعهده دارند.

* شانس سهمیه داریم

مربی قایقرانی همدان نیز با اشاره به وضعیت قایقرانان این استان، گفت: آرزو حکیمی همچنان شانس کسب سهمیه المپیک توکیو را دارد.

مهدی صمدی اظهار کرد: آرزو حکیمی بارها در رقابت‌های آسیایی خوش درخشیده و نشان کسب کرده و اطمینان داریم به سهمیه المپیک خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: این ملی‎پوش قایقرانی همدان فرصت آماده‌سازی دارد و به‎طور قطع شانس کشورمان برای کسب سهمیه است.

مربی قایقرانی همدان با اشاره به وضعیت کیمیا زارعی گفت: زارعی با توجه به تجربه و موفقیت در عرصه‌های بین‌المللی به‎ویژه آسیایی، شانس برای رسیدن به سهمیه را دارد.

وی اضافه کرد: زارعی در مسابقات سال قبل قهرمانی آسیا توانست دو نشان برنز کسب کند و یکی از شانس‌های اصلی برای کسب سهمیه المپیک نیز به‎شمار می‌رود.

صمدی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر همواره جزء نشان‎آوران قایقرانی کشور در میدان‌های بین‌المللی بوده‌ایم و تلاش ما کسب سهمیه المپیک است.

در سال‌های اخیر همواره جزء نشان‎آوران قایقرانی کشور در میدان‎های بین‌المللی بوده‌ایم و تلاش ما کسب سهمیه المپیک است.

وی افزود: حضور در المپیک مهم‌ترین افتخار یک ورزشکار به‎شمار می‌رود و توقع داریم قایقرانان همدانی برای کسب این موفقیت مهم تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌های لازم برای موفقیت قایقرانان مستعد و نخبه همدان در حد توان مهیا شده، ابراز امیدواری کرد: برای سال آینده سهمیه المپیک را در اختیار داشته باشیم.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 32465