شناسه خبر:32670
1399/9/9 11:58:27

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ایلام گفت: با راه‌اندازی سامانه ملی مزیت‌سنجی شغلی همزمان با دیگر نقاط کشور در این استان به تفکیک شهرستان‌های مختلف مزیت شغل‌های مددجویان سنجش می‌شود.

شبیب جعفرزاده اظهار کرد: در این سامانه قابلیت‌ها، استعدادها و مزیت‌های شغلی به تفکیک هر شهرستان بارگذاری شده و منبع بسیار مهمی برای فعالان کسب و کار و دستگاه‌های اجرایی استان به حساب می‌آید.

وی با اشاره به راه‌اندازی این سامانه ملی افزود: این سامانه با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی شهرستان‌ها در سطح استان ایلام با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های علمی، فهرست شغل‌های گوناگون دارای مزیت در هر شهرستان براساس بوم منطقه، مشخصات آب و هوایی، توان و ظرفیت استان و شهرستان و ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و موقعیت جغرافیایی رتبه بندی شده است.

معاون کمیته امداد ایلام تاکید کرد: از آنجایی که در سامانه مذکور مزیت سنجی و اولویت‌بندی مشاغل و کسب و کارهای هر منطقه و شهرستان بر مبنای یک تحقیق همه جانبه انجام گرفته در واقع برای هر شهرستان یک شناسنامه کسب و کار تدوین شده که می‌تواند مرجعی مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار باشد.

جعفرزاده ادامه داد: هدف از راه‌اندازی سامانه مزیت سنجی شغلی ارائه نقشه راه مناسبی برای شروع یا توسعه کسب و کارهای مناسب برای علاقمندان و کارآفرینان هر شهرستان در استان ایلام است.

وی نقش‌آفرینی در بهبود فضای کسب کار در استان را از برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: کارآفرینان، فعالان کسب‌وکار و دستگاه‌های اجرائی می‌توانند مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان را از طریق سامانه «مزیت‌سنجی شغلی» کمیته امداد به آدرس www.maziyatjob.emdad.ir استخراج کنند.

شناسه خبر 32670