شناسه خبر:32900
1399/9/12 10:34:16

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از راه‌اندازی و فعالیت دو واحد تولید و بسته‌بندی الکل در همدان خبر داد و گفت: این استان در زمینه تولید این محصول بهداشتی هم به خودکفایی رسیده است.

حمیدرضا متین روز سه‌شنبه اظهار کرد: یک واحد تولیدکننده الکل با ظرفیت 26 هزار تُن در شهرک صنعتی بوعلی راه‌اندازی شده و درحال تولید است.

وی گفت: در شهرک صنعتی ویان نیز به‌تازگی پروانه بهره‌برداری برای یک واحد صادر کرده‌ایم که الکل را از خراسان وارد و بسته‌بندی می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: الکل تولیدشده در این دو واحد صنعتی از طریق واحدهای صنفی و مراکز فروش اقلام بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و بخش قابل توجهی از آن روانه بیمارستان‌ها می‌شود.

به گفته متین روزانه چهار تا پنج هزار لیتر الکل در استان مصرف می‌شود و مازاد آن به سایر استان‌ها که نیاز داشته باشند، ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید ماسک هیچ مشکل و کمبودی در این استان نداریم، افزود: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چند واحد تمام و نیمه‌اتوماتیک مشغول تولید انواع ماسک هستند و ظرفیت دوخت و دوز ماسک در استان از روزانه 500 هزار عدد فراتر رفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: افزون‌بر 20 چادر در مناطق مختلف شهر همدان برای عرضه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده به نرخ دولتی دایر شده است و براساس ارزیابی‌ها، مردم از این طرح رضایت دارند.

متین با اشاره به خودکفایی همدان در تولید اقلام بهداشتی خاطرنشان کرد: در زمینه مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی، صابون مایع و وایتکس علاوه‌بر تأمین نیاز استان، نیازمندی چند استان دیگر را هم برطرف می‌کنیم.

شناسه خبر 32900