شناسه خبر:32962
1399/9/13 09:44:30

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه به نظر می‌رسد باید موضوع پروژه اسکای مال به بحث کارشناسی گذاشته شود و همه‌جانبه مورد بررسی قرار گیرد گفت: بهتر است فواید و معایب این پروژه با این حساسیتی که به وجود آمده در یک فضای کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان در این‌باره اظهار کرد: برای گودبرداری هر ساختمانی باید مجریان و مهندسان ناظر تحت نظارت نظام مهندسی مقدمات و تمهیدات لازم ریزش ساختمان‌های مجاور را انجام دهند، اگرچه بیمارستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما طبق ضوابط باید مجوزهای لازم در راستای گودبرداری اخذ شود.

فرهاد فرزانه با اشاره به اینکه مسوولیت این مهم بر عهده مجریان و منهدسان تحت نظارت نظام مهندسی است افزود:به منظور حفظ و حراست از هر ساختمانی کنار پروژه گودبرداری ولو یک بیمارستان و یا یک معبر باید فرآیند لازم طی شود.

وی درباره جانمایی این پروژه تشریح می‌کند: در طرح تفصیلی کاربری این زمین اداری بوده و طبق مصوبه کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری یافته و به تجاری تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از گودبرداری این طرح به علت یک‌هزار و 100 پارکینگی است که در این پروژه دیده شده است خاطرنشان کرد: از لحاظ سر و صدای ساخت به ویژه در مجاورت بیمارستان این پروژه ممکن است مشکل ایجاد کند که پیمانکار باید در ساعت‌ها و شیوه‌هایی فعالیت داشته باشد که مشکلات احتمالی را به حداقل برساند اما به ناچار در پروژه‌های عمرانی سر و صدا پیش‌بینی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بهتر بود در طرح تفصیلی این زمین به عنوان فضای سبز پیش بینی می‌شد چراکه در کاربری اداری نیز نهایتاً ساخت و ساز صورت می‌گرفت و مشکلات احتمالی از جمله سر و صدای احداث را به دنبال داشت یادآور شد: در حال حاضر پیمانکار و کارفرما باید تلاش کنند سر و صدای ساخت و ساز به حداقل ممکن برسد.

فرزانه با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد باید در طرح تفصیلی برای اماکن بهداشتی و درمانی حریم در نظر گرفته می‌شد ادامه داد: هر پروژه در شهر یک سری مزایا و معایب دارد اما مدافعان این طرح اعلام می‌کنند طی دو سه سالی که این پروژ ساخته می‌شود اشتغال به همراه دارد و البته پس از پایان کار هم به همین کیفیت اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر زمین‌های خالی دو معبره زیادی نداریم تصریح کرد: در برهه‌ای از زمان طبق سیاست‌های استان به دنبال تمرکززدایی مراکز تجاری از رینگ اول بودیم و این طرح خارج از رینگ اول است و ممکن است هر جایی از شهر به این فضاها نیاز داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه به نظر می‌رسد باید این موضوع به بحث کارشناسی گذاشته شود و همه‌جانبه مورد بررسی قرار گیرد و احساسی برخورد نشود اظهار کرد: بهتر است فواید و معایب این پروژه با این حساسیتی که به وجود آمده در یک فضای کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند هر پروژه‌ای هزینه دارد و باید در مورد این طرح خاص نقد دوطرفه مناسب داشته باشیم.

 

شناسه خبر 32962