شناسه خبر:33038
1399/9/15 09:36:59

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان گفت: سومین جشنواره شهروند برگزیده با هدف شناسایی، معرفی و تشویق شهروندان برگزیده در ابعاد و حوزه‌های مختلف با شعار «همدان؛ شهر برتر با شهروندان برتر» برگزار می‌شود.

عباس صوفی افزود: شهروندان برگزیده سرمایه‌های توانمند در کمک به توسعه و تقویت اهداف مدیریت شهری در عرصه‌های مختلف هستند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در جشنواره شهروندان برگزیده از 15 آذرماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشنواره شهروند برگزیده در مرکز همایش‌های قرآنی مستقر شده و امید است این جشنواره نسبت به دو دوره قبل پُربارتر برگزار شود.

رئیس جشنواره شهروند برگزیده همدان ادامه داد: شهروندان برگزیده الگوی جامعه هستند و بهره‌مندی از تجربه و توان آن‌ها در برنامه‌ها و اهداف آموزش شهروندی حائز اهمیت است.

صوفی تأکید کرد: مقوله فرهنگ مؤلفه مهم مدیریت شهری است و جشنواره شهروندان برگزیده نیز در چارچوب این معیارها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره شهروندانی اخلاق‌مدار، قانون‌‌مدار، کوشا، مسئولیت‌‌پذیر و خلاق شناسایی می‌شوند که با الگوسازی آنان در جامعه زمینه برای ارتقای آموزش‌های شهروندی فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: برگزاری جشنواره شهروند برگزیده گامی در جهت بسترسازی برای مشارکت بیشتر مردم با مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر است و می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر شهرهای کشور باشد.

سیدمسعود عسگریان افزود: محوریت اهمیت برگزاری جشنواره شهروند برگزیده با شعار «همدان؛ شهر برتر با شهروندان برتر» است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام شهروندان برای شرکت در سومین جشنواره شهروندان برگزیده با شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری، کمیته‌های علمی- داوری، اجرایی و اطلاع‌رسانی آغاز شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره شهروند برگزیده گفت: جشنواره شهروند برگزیده رویدادی فرهنگی و اجتماعی است و بُعد تبلیغات و تعیین شاخص‌ها از اساسی‌ترین ابعاد جشنواره است که افراد از طریق خوداظهاری و معرفی به دبیرخانه معرفی می‌شوند.

وی اظهار کرد: در جشنواره سال 97 تعداد شهروندان برگزیده 68 نفر بود که در دوره قبل به 18 نفر کاهش یافت و در سال جاری 14 شهروند برگزیده معرفی خواهند شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری سومین دوره جشنواره شهروند برگزیده خاطرنشان کرد: تشویق شهروندان به تلاش برای تقویت شاخص‌های فرهنگ شهروندی، جلب توجه شهروندان بر شاخص شدن در یک حوزه و برگزاری سالانه جشنواره برای رشد و ارتقای سطح رفتار شهروندی مؤثر است.

عسگریان معتقد است، شهروند خوب شهروندی بوده که نسبت به شهر و محل زندگی خود احساس مسئولیت کند.

وی افزود: جشنواره شهروند برگزیده یک رویداد فرهنگی است که در درازمدت مردم را نسبت به نحوه برگزاری این رویداد و اهداف ترسیم‌شده برای آن حساس می‌کند.

این مقام مسئول بیان کرد: جشنواره شهروندان برگزیده باید الگوسازی داشته باشد و مردم را نسبت به مؤلفه‌ها و شاخصه‌های یک شهروند آشنا کند.

وی گفت: هدف اساسی این جشنواره شناساندن وظایف شهروندی و شهروندمداری است که باید این مؤلفه‌ها در شاخص‌های انتخاب شهروند برگزیده پُررنگ‌تر دیده شود.

شناسه خبر 33038