شناسه خبر:33209
1399/9/17 11:34:57

سپهرغرب، گروه اندیشه: آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی در آستانه روز دانشجو گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان علم خود را در راه رضای خداوند و منافع کشور خود به کار گیرند

آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در سخنرانی هفتگی خود که از دفتر کربلای ایشان به صورت تلویزیونی پخش شد، با مهم برشمردن حمایت از کادر علمی و آموزشی، گفت: این افراد وظیفه مقدس تعلیم و تربیت نسل‌های آینده را بر عهده دارند و حمایت و یاری کادر علمی و آموزشی کشور اهمیت بسیاری دارد.

وی همچنین از دست‌اندرکاران و مسئولان خواست که امکانات لازم را در اختیار کادر آموزشی قرار دهند و نیازهایشان را تأمین کنند، تا غیر از تعلیم و تربیت دغدغه دیگری نداشته باشند.

مؤلف تفسیر هدایت اظهار کرد: جامعه‌ای که امکانات آموزش و کسب علم را نداشته باشد، محکوم به شکست است و آینده‌ای مبهم دارد. پس باید به این امر اهتمام بورزید تا بتوانید جوامع خود را از عقب‌ماندگی برهانید.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو در جمهوری اسلامی ایران خطاب به دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان باید ضمن شکرگزاری از خداوند متعال و والدین خود که آن‌ها را در مسیر علم‌آموزی قرار داده‌اند، علم خود را در راه رضای خداوند و منافع کشور خود به کار گیرند.

آیت الله مدرسی در پایان سخنانشان چهار توصیه را به معلمین و متعلمین در سطوح مختلف نمود و گفت: اولاً نیت خود را برای خداوند متعال خالص گردانید و از او بخواهید شما را از جهل و جهالت دور کند. دوم اینکه علم را وسیله تزکیه نفس خود از ناپاکی‌ها و شهوات قرار دهید. چرا که بدون تزکیه نفس علم زیان‌بار خواهد بود. همچنین معلمین و اساتید باید به تربیت اخلاقی شاگردان خود اهمیت دهند.

وی ادامه داد: سوم اینکه شایسته است که علم آموخته شده در زندگی روزمره و پیشرفت به کار گرفته شود و به مرحله عمل در آید. و چهارم مردم باید علم‌آموزان را یاری دهند. از مسئولان تا والدین، همگان دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان را در یادگیری تشویق کنند و وسایل لازم را در اختیارشان قرار دهند.

شناسه خبر 33209