شناسه خبر:33218
1399/9/18 09:33:45

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان با اشاره به صدور اطلاعیه ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از نخبه‌ها و معتمدین جوامع شهری و روستایی دعوت کرد برای کاندیداتوری در این رویداد مدنی آماده شوند.

حسین افشاری روز دوشنبه دراین باره اظهارکرد: شناخت واقع‌بینانه از جامعه شهری و روستایی، قدرت تعامل و همکاری، توان انجام کارگروهی، پاکدستی و مردم داری از شاخص‌های مهم داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی است.

وی توصیه کرد: معتمدین و نخبه‌های مناطق شهری و روستایی که شناخت کافی از نیازهای مردم منطقه دارند، وارد عرصه این انتخابات شوند تا بتوانند اثربخشی لازم را داشته باشند.

فرماندار همدان با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 28 خرداد سال 1400 ابراز امیدواری کرد: افرادی شایسته و توانمند به عنوان اعضای جدید شوراهای اسلامی انتخاب شوند و پل ارتباطی محکمی بین مردم و مسئولان شوند.

افشاری افزود: نام‌نویسی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از هشت صبح روز چهارشنبه 20 اسفند آغاز و به مدت هفت روز ادامه دارد.

به گفته او نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و مناطق عشایری نیز از هشت صبح روز دوشنبه 16 فروردین 1400 شروع می‌شود تا 22 فروردین ادامه می‌یابد.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، داوطلبان در هنگام نام‌نویسی باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از 3 ماه نگذشته باشد را ارائه کنند.

افشاری افزود: داوطلبان شهری از 20 آذر و داوطلبان روستایی از 16 دی می‌توانند برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه به دفاتر خدمات قضائی و یا پلیس +10 مراجعه کرده و یا از طریق سامانه جامع خدمات الکترونیک قضائی به نشانی www.adliran.ir اقدام کنند.

شناسه خبر 33218