شناسه خبر:33227
1399/9/18 10:06:10
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان خبر داد:

یک هزارو 300 تن جو بین عشایر استان توزیع می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: برای جبران کمبود علوفه دام عشایر استان تا پایان آذرماه یک هزار و ٣٠٠ تن جو با ارز دولتی و نرخ مصوب میان عشایراستان توزیع می‌شود.

اسفندیار حسنی‌مقدم در جلسه شورای عشایری پلدختر افزود: اولویت این توزیع با عشایر مناطق قشلاقی است و اداره کل امور عشایری استان باید سهمیه‌ها را عادلانه تقسیم کند.

وی ادامه داد: ماه‌های دی، بهمن و اسفند نیز سهمیه‌ای برای عشایر منظور می‌شود تا با آرامش خاطر به تولید فراورده‌های دامی مشغول باشند بنابراین نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: باتوجه به اینکه لرستان دومین تولید کننده جو در کشور است سال آینده اداره کل امور عشایری و شرکت پشتیبانی امور دام استان باید نسبت به ذخیره‌سازی جو و علوفه مورد نیاز عشایر اقدام نمایند.

حسنی مقدم با بیان اینکه هفت درصد جامعه عشایری کشور در لرستان سکونت دارند تصریح کرد: همچنین باید اطلاع رسانی به موقع صورت گیرد تا عشایر در تابستان نسبت به ذخیره سازی علوفه مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی همچنین در خصوص راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: این ایستگاه‌ها از طریق فراخوان به بخش خصوصی واگذار می‌شوند که در این راستا اهالی منطقه می‌توانند با تشکیل تعاونی آب بران از آنها استفاده نمایند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با تاکید بر اینکه جهادکشاورزی لرستان خواستار بهره برداری، تعمیر و نگهداری این ایستگاه‌ها توسط بخش خصوصی است اضافه کرد: این ایستگاه‌ها یا از طریق ماده 27 به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و یا به بسیج سازندگی سپاه واگذار می‌شوند.

شناسه خبر 33227