شناسه خبر:33242
1399/9/18 10:36:06

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی معابر کوله‌بری در گذرگاه‌های مرزی برای ورود اقلام غیرممنوعه و عرضه در بازاچه‌ها سبب بهبود وضعیت اقتصادی کوله‌بران می‌شود.

آرش لهونی در دیدار با فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به همراهی مردم مرزنشین و مرزدار اورامانات با نظام و دفاع آن‌ها از آب و خاک کشور اظهار کرد: آمار بالای بیکاری و مشکلات معیشتی مرزنشینان منطقه و رکود در بازار بازارچه‌های مرزی شهرستان‌های اورامانات نیاز به چاره‌اندیشی دارد.

وی بازگشایی معابر کوله‌بری یا گذرگاه‌های مرزی را با نظارت مرزبانی برای ورود اقلام مجاز و ورود این کالاها به شهرستان‌های اورامانات جهت عرضه در بازارچه‌های منطقه بدون ممانعت که مسافران بتوانند با حضور در منطقه برای مصرف شخصی خود و به صورت محدود خرید و به شهرهای خود منتقل کنند را یکی از راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی منطقه برشمرد.

لهونی عنوان کرد: خروج کالاها از اورامانات به صورت تجمیعی هیچ سودی برای مردم منطقه نداشته و برای اقتصاد کشور نیز زیان‌آور است اما ورود خانواده‌ها و مسافران برای خرید یک دستگاه لوازم خانگی یا هر وسیله شخصی به منطقه، به طور قطع سبب رونق بازار و مشاغل خدماتی و در نهایت بهبود وضعیت اقتصادی اورامانات خواهد شد.

وی گفت: موضوع بازگشایی معابر کوله‌بری از طریق دولت هم پیگیری شده و از فرماندهی مرزبانی کشور درخواست می‌شود که در این زمینه کمک و مساعدت لازم را داشته باشید.

سردار سرتیپ گودرزی فرمانده مرزبانی کشور نیز ضمن اشاره به اینکه مرزنشینان مرزبانان افتخاری ما هستند و معیشت و زندگی آنان برای ما مهم است اظهار داشت: با موضوع بازگشایی معابر کوله‌بری برای ورود اقلام مجاز با نظارت مرزبانی موافق هستیم و پیگیر موضوع خواهیم بود.

 

شناسه خبر 33242