شناسه خبر:33311
1399/9/19 10:45:41

سپهرغرب، گروه خبر: معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت: تکمیل عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح سنندج- مریوان با هدف تسهیل در تردد خودروها در این جاده ترانزیتی، نیازمند 25 میلیارد تومان اعتبار است.

عرفان مرادی روز سه‌شنبه اظهار کرد: این تقاطع (موسوم به سه‎راهی مریوان) با هدف هدایت ترافیک محور ترانزیتی سنندج- مریوان- مرز رسمی باشماق، کنارگذر شرقی سنندج و عبورومرور آسان‎تر در کریدور شمال- جنوب (کامیاران- سنندج- سقز) احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح 41 میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون 16 میلیارد تومان آن در قالب دو قرارداد به پیمانکار واگذار شده و از این میزان نیز 10 میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است.

مرادی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح سنندج- مریوان و سنندج به دیواندره به طول هشت‌ونیم کیلومتر احداث می‌شود، افزود: هم‌اکنون دوونیم کیلومتر از این مسیر احداث و تکمیل شده و به‌زودی زیر بار ترافیک می‌رود.

وی یادآور شد: زمان‌بندی اجرای این طرح پایان سال مالی 1399 (تیرماه 1400) بوده و اکنون به‌صورت کلی 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما اتمام آن نیازمند 25 میلیارد تومان اعتبار است.

محلی که تقاطع غیر همسطح در سه‎راهی سنندج- سقز و سنندج- مریوان در آن نقطه اجرا می‌شود یک نقطه حادثه‌خیز محسوب می‌شود و در این طرح تمام رمپ‌ها و لوپ‌های تقاطع به غیر از موارد مربوط به اتصال به کنارگذر شرقی در دستور کار قرار دارد.

شناسه خبر 33311