شناسه خبر:33316
1399/9/19 10:58:25
دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان:

بازسازی پل آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد تسریع می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت: بازسازی پل آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد که در بارندگی‌های هفته گذشته برای دومین بار ریزش کرد، تسریع می‌شود.

داریوش شاهون‌وند به رسانه‌ها اعلام کرد: این پل در سیل 98 تخریب شد و برای بازسازی آن، بودجه 9 میلیارد تومانی در نظر گرفته شد که شهرداری پنج میلیارد تومان از این مبلغ را به پیمانکار طرف قرارداد پرداخت کرده و بخش عظیمی از پل ساخته‌شده است.

وی اظهار داشت: یک‌پایه از کنار پل به دلیل کمبود بودجه ساخته نشده بود که در بارش اخیر، به دلیل آب شستگی خاک‌های آن، ریزش کرد اما پل به‌طورکلی تخریب نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری‌های انجام‌شده، شهرداری موظف به تزریق یک میلیارد و 500 میلیون تومان به طرح شد تا این سازه تکمیل شود.

سعید رازانی مدیرکل بازرسی لرستان نیز طی روزهای گذشته در بازدید از این سازه گفت: عبور و مرور بر روی این پل تا اطلاع ثانوی ممنوع است و در اصلاح مجدد آن نیز باید برای دفع آب‌های سطحی با تخصیص اعتبار فوری از طریق سازمان برنامه‌وبودجه اقدام شود.

پل آیت‌الله کمالوند و مسیرهای دسترسی آن علاوه بر اینکه محل تردد بسیاری از صنوف و چندین دانشگاه مرکز استان است در ورودی خرم‌آباد از سمت بروجرد قرارگرفته است و موجب سهولت دسترسی مناطق واقع در بلوار 60 متری می‌شود.

این پل در سیلاب 98 دچار خسارات عمده شد به‌طوری‌که هرگونه تردد در آن به علت ترک خوردن عرشه، خطرات جبران‌ناپذیری را به همراه داشت بنابراین ورودی‌های آن از هر طرف بسته شد تا کار بازسازی به اتمام برسد.

پل آیت‌الله کمالوند پس از بازسازی‌های سیل پارسال، حدود یک ماه گذشته زیر بار ترافیک رفت که هفته گذشته به دلیل شدت و استمرار بارش‌ها، بخشی از زیرسازی آن دچار حادثه شد و به همراه آسفالت کناری، ریزش کرد.

با شسته شدن خاک ضلع جنوب غربی پل آیت‌الله کمالوند براثر باران و خالی شدن شانه جاده، تردد روی آن ممنوع شد.

شناسه خبر 33316