شناسه خبر:33328
1399/9/19 11:29:51
رئیس کمیته دو و میدانی فدراسیون جهانی نابینایان و کم‌بینایان:

آموزش رشته‌ مادر با وسواس بیشتر و اصولی اجرا شود

سپهرغرب، گروه ورزشی: عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و مربی پرتاب‌های تیم ملی پارا دو و میدانی می‌گوید: آموزش رشته‌ی مادر با وسواس بیشتری و اصولی اجرا شود.

مصطفی بهرامی اظهار کرد: دو و میدانی محور اصلی رشته‌های المپیک و پارالمپیک بوده و نیاز است که توجه بیشتری به این رشته مادر شود و در بحث آموزش نیز با وسواس بیشتری و اصولی اجرا شود.

وی ادامه داد: در راستای آموزش به سنین پایه؛ بچه‌ها را می‌توان به شکل‌ها و شیوه‌های مختلف برای اجرای پرتاب تشویق و ترغیب کرد.

بهرامی اضافه کرد: از جمله این راه‌ها، وسایل و امکانات متنوعی است که برای اجرای پرتاب مورد استفاده قرار می‌گیرند. نتایج جالبی که بچه‌ها در حین پرتاب به دست می‌آورند و نوع نشانه‌هایی که ما به‌عنوان هدف درنظر می‌گیریم می‌تواند سبب برانگیختن بچه‌ها شود.

رئیس کمیته دو و میدانی فدراسیون جهانی نابینایان و کم‌بینایان تصریح کرد: قرار دادن نشانه‌ها و موانع بلند در مسیر پرتاب بچه‌ها می‌تواند به نوعی سبب بالا بردن انگیزه در آنان شود.

وی تأکید کرد: روش‌هایی که هم به شکل بازی و هم پرتاب انجام می‌گیرند سبب تحریک بچه‌ها و نمایان شدن توانایی آنان می‌شود. همچنین این احساس در بچه‌ها به‌وجود می‌آید که «من می‌توانم موفق شوم».

بهرامی بیان کرد: نشانه‌هایی که به‌عنوان هدف درنظر گرفته می‌شود خیلی مهم است و باید به روش‌های متنوعی مورد استفاده قرار بگیرند.

شناسه خبر 33328