شناسه خبر:33366
1399/9/20 09:56:51
با تخصیص 110 میلیارد ریال اعتبار عمرانی توسط شهرداری منطقه چهار صورت گرفت:

تحول ترافیکی در شهرک فرهنگیان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با اشاره به تخصیص 110 میلیارد ریال اعتبار عمرانی توسط این مجموعه، از تحول ترافیکی در شهرک فرهنگیان با اجرای چند پروژه شهری خبر داد.

مجید یوسفی‌نوید روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران همدان با بیان اینکه ورودی کوی فرهنگیان از سالیان گذشته فقط از مسیر تقاطع غیر همسطح غدیر صورت می‌گرفت، اظهار کرد: این مسیر دارای گره ترافیکی بود و تردد خودروهای عبوری از مسیر تهران به خطرات این معبر افزوده بود.

وی افزود: اهالی شهرک فرهنگیان در تردد به این منطقه دچار مشکلاتی بودند که اضافه شدن یک ورودی جدید از داخل بلوار آیت‌الله نجفی به بلوار شهید بختیاری مقداری از این مشکلات را کاسته بود، اما همچنان یک مسیر دیگر با دسترسی‌های متنوع در این منطقه ضرورت داشت که به یاری خدا در سال جاری محقق شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان ادامه داد: با شروع احداث فاز دو تقاطع غدیر و ایجاد فضای کارگاهی این پروژه، عملاً ورودی قدیمی مسدود شد و ورودی بلوار بختیاری به کمک ترافیک این قسمت شتافت.

وی اضافه کرد: طبق طرح تفضیلی ساخت ورودی دیگری هم در دستور کار قرار گرفت که با توافق با مالکان، زمین سهم شهرداری به ارزش 800 میلیارد ریال به احداث این بلوار جدید اختصاص یافت.

یوسفی‌نوید گفت: با وجود تورم اقتصادی، بودجه عمرانی این پروژه به مبلغ 110 میلیارد ریال تأمین شد و احداث 500 متر بلوار 45 متری، میدان در انتهای بلوار و نیز 700 متر کُندرو با عرض 14 متر همراه با توقفگاه با مساحت تقریبی 33 هزار متر مربع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به آنکه این پروژه به دو بخش احداث کُندرو در بلوار آیت‌الله نجفی و احداث بلوار 45 متری تقسیم شده بود، افزود: 26 هزار متر مکعب خاک‌برداری این پروژه از سال گذشته آغاز و از اردیبهشت‌ماه سال جاری عملیات عمرانی به‎طور جدی شروع شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: با تلاش‌ مستمر همکاران در واحد فنی و عمرانی، این پروژه در آبان‌ماه سال جاری به اتمام رسید و با توجه به محدودیت‌های کرونایی متأسفانه نتوانستیم میزبان مراسم افتتاحیه باشیم و خود شهروندان این مسیر را افتتاح کردند.

وی به اهمیت این پروژه اشاره کرد و افزود: مسیرهای احداث‎شده منجر به تسهیل ترافیک روگذر غدیر و تردد در کوی فرهنگیان و کاهش تصادفات و افزایش ایمنی خودروهای عبوری شده و با تکمیل بوستان فدک و شروع ساخت‌و‌سازها در این منطقه، اثرات مثبت فراوانی را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد و موجب سامان‎دهی بلوار آیت‌الله نجفی به‎عنوان یکی از ورودی‌های شهر خواهد شد.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه چهار همدان گفت: احداث این پروژه در راستای تکمیل فاز دو روگذر غدیر و با طول کلی یک‌ونیم کیلومتر اجرایی شد که شامل کُندرو 14 متری، بلوار 45 متری، راستگرد، چپ‎گرد و میدان اصلی است و با 26 هزار متر مکعب خاک‎برداری شروع و با تأمین 62 هزار تُن مصالح، عملیات زیرسازی صورت گرفت و 6 کیلومتر نیز جدول‌گذاری شد.

سهراب ادیب‌مهر با اشاره به احداث دو خط جدول‌گذاری تک با طول سه کیلومتر و دو خط جدول‌گذاری نهری با طول سه هزار متر، گفت: در این بلوار با لوله‌گذاری پلی‌اتیلن 600 به طول 50 متر در سه نقطه، آب‌های سطحی به داخل رودخانه هدایت شده که در مواقع بارندگی مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی به سامان‎دهی قنات مجاور این بلوار به طول 450 متر اشاره کرد و افزود: هم‎زمان دیوارکشی رودخانه وسط این بلوار را به طول 450 متر و ارتفاع دوونیم متر با دهانه چهار متر ادامه دادیم و 100 متر از رودخانه که قرار بود میدان روی آن احداث شود، دال‌گذاری و پوشیده شد.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه چهار همدان گفت: عملیات آسفالت‌ریزی آستر این مسیر با چهار هزار تُن آسفالت انجام شد که روکش نهایی نیز در زمان مناسب جوی صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: رنگ‌آمیزی جداول، نصب تابلوهای راهنمایی مسیر و هدایت ترافیکی انجام شده و کاشت درخت و اجرای فضای سبز نیز درحال انجام است که با تأمین روشنایی کافی، این مسیر تکمیل و تقدیم شهروندان قدرشناس همدان خواهد شد.

ادیب‌مهر با اشاره به تحول اساسی در ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان، گفت: بعد از اتمام فاز دو روگذر غدیر، خودروهایی که از مسیر تهران به کرمانشاه تردد می‌کنند، بعد از عبور از سطح اول پُل غدیر وارد بلوار آیت‌الله نجفی شده و به مسیر خود ادامه ‌می‌دهند و کسانی هم که می‌خواهند وارد شهرک فرهنگیان شوند، باید عبور از بلوار آیت‌الله نجفی را انتخاب کنند و با ادامه مسیر از دسترسی اول یا دوم وارد کوی فرهنگیان شوند.

وی افزود: برای ورود و خروج به شهرک فرهنگیان از سه طریق امکان تردد وجود دارد که این معابر بار ترافیکی این منطقه را کنترل خواهند کرد.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه چهار همدان در پایان درخصوص ایجاد روشنایی کافی و مناسب در این معبر گفت: با شرکت توزیع نیروی برق استان همدان مکاتبه‌ای انجام شده که امید است شرکت توزیع نیرو با همتی مضاعف مشکلات روشنایی این بلوار را مرتفع کند.

شناسه خبر 33366