شناسه خبر:33374
1399/9/20 10:19:34

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول واحد تجسمی حوزه هنری کردستان گفت: به همت حوزه هنری استان کردستان و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان به‎مناسبت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده و یکمین سالگرد شهادت شهید سپهبد سلیمانی، کارگاه آنلاین کاریکاتور با عنوان «تروریسم دولتی» در سنندج برگزار می‌شود.

شیلان برهانی اظهار کرد: اقدامات تروریستی دولت آمریکا و اسرائیل در طول سال‌های اخیر در ترور دانشمندان و شخصیت‌های سیاسی و نظامی کشورهای اسلامی به‌ویژه در چندسال اخیر در ایران اسلامی منجر به شهادت جمعی از دانشمندان برجسته کشورمان شده که به‌نوعی یک تروریسم دولتی است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا جمعی از هنرمندان عضو خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری در یک کارگاه تولیدمحور آنلاین با زبان هنر این اقدام مذبوحانه و برخلاف عرف جهانی را به چالش می‌کشند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این کارگاه یک‌روزه 20 هنرمند کارتونیست با خلق آثاری ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای والامقام شهید محسن فخری‌زاده و سردار شهید سپهبد سلیمانی تلاش خواهند کرد تا چهره ددمنشی و غیر انسانی دولت‌های تروریست آمریکا، اسرائیل و مجامع به ظاهر حقوق بشری را که در مقابل این عمل مجرمانه سکوت کرده‌اند را به تصویر درآورده و در قالب نمایشگاه‌هایی مجازی به مخاطبین معرفی کنند.

برهانی درخصوص زمان برگزاری این کارگاه آنلاین گفت: این برنامه پنجشنبه 20 آذرماه از ساعت 15 الی 18 برگزار و حاصل آن در قالب نمایشگاه در ایام نخستین سالگرد شهادت شهید والامقام شهید سلیمانی و چهلمین روز شهادت شهید دکتر فخری‌زاده منتشر می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند از طریق شماره تماس 09300674984 اقدام کنند.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری در پایان گفت: به تمامی شرکت‌کنندگان در این کارگاه گواهی حضور و هدیه تعلق خواهد گرفت.

 

شناسه خبر 33374