شناسه خبر:33375
1399/9/20 10:21:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: برای اتمام کامل پروژه تقاطع غیر همسطح سنندج- مریوان– دیواندره حدود 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدصدیق ثابتی اظهار کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح سه‌راهی مریوان- سنندج- دیواندره با برآورده اولیه 41 میلیارد تومان هزینه درحال احداث بوده که تاکنون حدود 16 میلیارد تومان آن تخصیص و هزینه شده است.

وی افزود: طرح ترافیکی پیش‌بینی‌شده برای این پروژه به طول 2.3 کیلومتر به‌صورت صددرصدی اجرا شده و با توجه به علائم‌گذاری و آسفالت مسیر به‌زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: پیشرفت فیزیکی تقاطع بدون احتساب مسیر مذکور، 30 درصد است که با تأمین اعتباری که به دنبال آن هستیم، سعی می‌کنیم تا قبل از پایان سال مالی 99 این تقاطع را احداث کنیم و به زیر بار ترافیک ببریم.

ثابتی یادآور شد: هدف اصلی این پروژه هدایت ترافیک ترانزیتی مسیر مرز باشماق مریوان است که با احداث آن از ورود حجم ترافیکی به داخل شهر سنندج جلوگیری می‌شود و علاوه‌بر این ترافیک ترانزیتی کریدور شمال به جنوب نیز که از این تقاطع عبور می‌کند، به‌صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.

شناسه خبر 33375