شناسه خبر:33440
1399/9/22 10:10:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل شیلات استان لرستان گفت: سرانه مصرف ماهی استان درسال 93 حدود 4.2 کیلوگرم بود که با ارائه آموزش‌ و برگزاری جشنواره طبخ غذاهای دریایی اکنون به هشت کیلوگرم رسیده است.

کیارش بیرانوند اعلام کرد: در حال حاضر 600 مزرعه پرورش ماهی در لرستان وجود دارد که از این مزارع امسال 30 هزارتن ماهی تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال 93 میزان تولید ماهی لرستان 16 هزار تن بود که اکنون به 30 هزار تن رسیده است، افزود: با تولید هر پنج تن ماهی سردآبی یک شغل به صورت مستقیم و 2 شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

مدیرکل شیلات استان لرستان در ادامه گفت: این استان با توجه به منابع آبی و سدهای موجود ظرفیت تولید 10 هزار تن ماهی در قفس را دارد.

بیرانوند همچنین از پرورش ماهیان خاویار در شهرستان‌های بروجرد، ازنا، پلدختر و دورود خبر داد و تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت‌های موجود، لرستان می‌تواند به قطب تولید ماهیان خاویار ایران تبدیل شود.

وی ظرفیت کنونی ماهی خاویار لرستان را یک‌هزار تن عنوان کرد و افزود:‌ فاز اول مجتمع تولید خاویار در شهرستان پلدختر با ظرفیت 600 تن گوشت و 10 تن خاویار در سال افتتاح شده است و زیرساخت‌های فاز دوم آن نیز در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل شیلات استان لرستان اضافه کرد: مطالعات ساخت چندین مجتمع در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت و رومشکان به زودی پایان می‌رسد که با اجرا شدن این طرح‌ها می‌توان 20 هزار تن ماهی خاویار در استان تولید کرد.

 

شناسه خبر 33440