شناسه خبر:33576
1399/9/24 09:51:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از برگزاری دومین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» در کشور خبر داد و گفت: مردم می‌توانند در این همایش شرکت کنند و آثار خود را به رقابت بگذارند.

محمدحسین مرادی با اشاره به برگزاری نهمین همایش و نمایشگاه ملی و دومین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» در کشور، اظهار کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای اجرای اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری و ابلاغیه ریاست‌جمهوری درنظر دارد با همکاری جمعی از صاحب‎‎نظران در عرصه معماری کشور، همچون سال‌های گذشته نسبت به برگزاری نهمین همایش و نمایشگاه ملی و دومین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» اقدام کند.

وی بیان کرد: این همایش در تراز سند برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری با اولویت مدیریت سبز در فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به آنکه این همایش اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: از معماران مجرب، استادان، دانشجویان و دانش‎آموزان علاقه‌مند با هدف دستیابی به مدارس با هویت، مزین به ارزش‎ها و اصالت‎های جامعه اسلامی، دعوت به‌عمل می‌آید تا عکس‌‎ها و طراحی‎‌های خود را به‌منظور ارائه در همایش و نمایشگاه و شرکت در مسابقه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه سطوح مختلف مسابقه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ادارات تابعه، مهندسین مشاور و بخش آزاد و نیز دانشجویان معماری داخل و خارج از کشور هستند، افزود: در بخش طراحی، طراحی فضاهای آموزشی مطابق با جدول ارائه‌شده مدنظر است.

مرادی با تأکید بر اینکه در بخش طرح‎های اجراشده ارائه تصاویر و پوستر از روند اجرای مدرسه در فضاهای آموزشی دولتی و غیر دولتی ساخته‌شده مورد توجه است، اذعان کرد: در بخش عکاسی، ارائه عکس از فضاهای مختلف مدارس موجود با دید انتقادی، نگاه مثبت یا منفی نسبت به معماری و فضاهای مدرسه حائز اهمیت است.

وی پنل‌های نمایشگاه را طرح‌های برگزیده معماری مدرسه شهری، طرح‌های برگزیده عشایری و روستایی، طرح‌های برتر اجراشده مدرسه و ایده‌های نو در طراحی مدرسه عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت سازمان نوسازی مدارس استان مراجعه ‌کنند.

 

شناسه خبر 33576