شناسه خبر:33583
1399/9/24 10:15:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان همدان از انتخاب شرکت دانش‎بنیان «رویان‎پژوهان سینا» به عنوان دبیر تدوین نمونه خبر داد و گفت: این شرکت از بین 108 شرکت انتخاب و نشان نمونه استاندارد کشوری را دریافت کرد.

محمد مددی روز یکشنبه در آیین تجلیل و اهدای نشان نمونه استاندارد این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت دانش‎بنیان از سال 1390 با دریافت تأیید صلاحیت از سازمان استاندارد، مشارکت با سازمان در کار تدوین را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت در رشته‌های شیمیایی، فرآورده نفتی، مواد معدنی و برق و الکترونیک با بهره‌مندی از نیروهای توانمند، تخصص دارد و در 10 سال گذشته در تدوین و تجدید نظر 380 استاندارد مورد نظر مشارکت داشته است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به تدوین 25 استاندارد ملی در استان، گفت: تدوین این تعداد استاندارد ملی برای سال جاری پیش‎بینی شده که درحال انجام است.

به گفته مددی همچنین 106 استاندارد نیز در سال جاری مورد تجدید و بازنگری قرار گرفته و چهار شرکت تدوینگر در استان همدان با کارشناسان سازمان استاندارد در راستای اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

وی به انعقاد تفاهم‎نامه‌ای با بنیاد نخبگان استان همدان اشاره کرد و افزود: از این پس نخبه‌های علمی در تدوین و تجدید استانداردهای بین‌المللی و ملی مشارکت می‌کنند.

مددی اضافه کرد: محصولات تولیدشده در استان همدان برای صادرات و مبادله در سطح بین‌المللی نیازمند دریافت نشان استاندارد ملی و مورد تأیید کشور مقصد است و نخبه‌های علمی می‌توانند با کمک تدوینگران در انجام این مهم برای بررسی محصولات تولیدی و اعطای نشان استاندارد مشارکت کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان تصریح کرد: کارشناسان تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی سازمان استاندارد همگی از اساتید و اعضای هیئت‎علمی دانشگاه‌ها و شرکت‎های علمی و دانش‎بنیان هستند.

شناسه خبر 33583