شناسه خبر:33672
1399/9/25 10:59:17

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان دلفان گفت: 50 درصد از روستاهای این شهرستان به‌دلیل واقع شدن در مناطق کوهستانی و نبود زیرساخت‌ها برای دسترسی به شبکه اینترنت با مشکل جدی مواجه هستند.

حشمت بهمنی افزود: رفع مشکل عدم پوشش اینترنت در این مناطق از خواسته‌های جدی مردم است، به ویژه در شرایط شیوع کرونا و آموزش‌های مجازی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ضعف در شبکه اینترنت مناطق روستایی این شهرستان موجب بروز مشکلاتی برای دانش‌آموزان و همچنین معلمان مدارس در زمینه استفاده از شبکه شاد و ارائه برنامه‌های آموزشی این شبکه شده است.

فرماندار دلفان از مدیران دستگاههای مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان خواست با توجه به ضرورت استفاده دانش‌آموزان از اینترنت در راستای انجام فعالیت‌های درسی و آموزشی روزانه خود در شرایط فعلی، نسبت به رفع مشکل ضعف شبکه اینترنت در مناطق روستایی این شهرستان اقدام کنند.

بهمنی افزود: حدود 50 درصد از روستاهای دلفان زیرساخت‌های لازم را برای پوشش اینترنتی ندارند که این امر موجب شده بسیاری از دانش‌آموزان نتوانند از محتوا و مفاهیم درسی به‌درستی استفاده کنند و این امر باعث کلافگی و نارضایتی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و نیز معلمان شده است.

وی گفت: براساس بررسی‌های به‌عمل آمده حدود 80 درصد دانش‌آموزان دلفانی فاقد گوشی‌های هوشمند هستند و این موضوع تأمین گوشی‌های هوشمند به دغدغه خانواده‌ها تبدیل شده است.

به گفته وی برای این که دانش‌آموزان از تحصیل عقب نمانند، آموزش‌ها به شکل ترکیبی یعنی از طریق تلویزیون و گاهی اوقات نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به شکل حضوری برگزار می‌شود.

شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت و 440 روستا در شمال لرستان قرار دارد و دو اداره آموزش و پرورش نورآباد و کاکاوند آن حدود 30 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش دارد.

شناسه خبر 33672