شناسه خبر:33731
1399/9/26 10:42:00

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: برنامه‌های اشتغال کمیته امداد تأثیر قابل توجهی در کاهش فقر و بیکاری در استان داشته است.

قاسم سلیمانی‎دشتکی روز سه‎شنبه در نشست شورای اشتغال استان ایلام بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام از دستگاه‌هایی است که بیشترین موفقیت‌ها را در زمینه کارآفرینی و ایجاد شغل داشته است و امسال هم توانسته بسیاری از مددجویان جویای شغل این استان را وارد عرصه کار و تولید کند.

وی با تجلیل از عملکرد مطلوب کمیته امداد استان در حوزه اشتغال و مبارزه با فقر و بیکاری، تصریح کرد: عملکرد این نهاد در برنامه‎ریزی برای محرومیت‎زدایی و همچنین اقدامات همه‎جانبه جهت پیشگیری و کاهش تبعات منفی ناشی از گسترش ویروس کرونا بسیار مطلوب بوده است.

این مقام ادامه داد: این نهاد در زمینه جذب و پرداخت تسهیلات تبصره 16، پرداخت تسهیلات از طریق صندوق قرض‎الحسنه امداد ولایت و طرح‌های راهبری شغلی عملکرد موفق و مطلوبی داشته است.

وی در ادامه از بانک‌های عامل استان ایلام خواست در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان و هموارسازی مسیر توانمندسازی این قشر و تسریع در پرداخت تسهیلات با کمیته امداد همکاری مطلوبی داشته باشند.

      وضعیت استان در برابر کرونا شکننده است

استاندار ایلام با اشاره به اینکه وضعیت استان در برابر کرونا شکننده است، گفت: باید همه آگاه باشیم که وضعیت استان در برابر کرونا شکننده است و اگر مردم رعایت نکنند، موج ابتلا بازمی‎گردد.

وی بیان کرد: اکنون چهار شهرستان استان در وضعیت زرد و هفت شهرستان دیگر نارنجی هستند، تعداد بستری و ابتلا و فوتی‌ها در استان بسیار کاهش یافته که این اعداد آرامش به حوزه درمان و کادر درمانی می‌دهد.

سلیمانی‎دشتکی با اشاره به اینکه دورهمی شب یلدا سم است، هشدار داد: شب‎نشینی و دورهمی یلدا بسیار خطرناک است، زیرا موجب انتشار و عامل ابتلا تعداد زیادی از افراد به کرونا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 400 مددجو و نیازمند جویای شغل در این استان از تسهیلات و امکانات شغلی بهره‌مند شده‌اند.

قنبر موسی‎نژاد با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی این نهاد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 400 مددجو و نیازمند جویای شغل در این استان از تسهیلات و امکانات شغلی بهره‎مند شده‌اند که برای ارائه این تعداد خدمت بیش از 121 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با تقدیر از همکاری خوب بانک‌های عامل استان در زمینه مشارکت در ایجاد اشتغال برای مددجویان، گفت: از این تعداد خدمت شغلی، بیش از دو هزار مورد آن از محل تبصره 16 بانک‌های استان بوده که در این زمینه حدود 95 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با عنوان اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز مشارکت بسیار خوبی در زمینه اشتغال مددجویان این استان دارد، تصریح کرد: این صندوق امسال تاکنون 25 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به بیش از 760 مددجوی جویای کار پرداخت کرده است.

موسی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه ایجاد اشتغال بدون پرداخت تسهیلات یکی دیگر از فعالیت‌های جدی این نهاد در زمینه کارآفرینی است، تصریح کرد: امسال در این زمینه از طریق طرح راهبری شغلی دو هزار و 100 شغل، کاریابی 360 شغل و اشتغال از طریق مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی نیز یک‌هزار و 160 شغل ایجاد شده است.

شناسه خبر 33731