شناسه خبر:33815
1399/9/27 11:07:22

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: طی 9 ماه سپری شده با دستگیری 11 باند قاچاق احشام و توقیف احشام آن‌ها در مرز، خوشبختانه با رشد یک‌هزار و 110 درصدی در بحث مبارزه با قاچاق دام زنده روبرو بوده‌ایم.

سردار یحیی الهی با اشاره به قاچاق احشام از طریق مرزهای استان به کشور همسایه در توضیح اقدامات صورت‌گرفته در راستای جلوگیری از قاچاق دام، اظهار کرد: مرزبانی امسال با تعامل با سایر دستگاه‌ها اقدامات بسیار‌خوبی را در بحث پیشگیری و مبارزه با قاچاق احشام انجام داده است.

وی اشاره‌ای به اقدامات صورت‌گرفته در بحث مبارزه با قاچاق احشام کرد و گفت: مجموعه مرزبانی در بحث دستگیری باندها و سرشاخه‌هایی که در بحث قاچاق احشام فعالیت دارند، اقدامات خوبی داشته است؛ به‌طوری‌که طی سال‌گذشته یک باند دستگیر شد، اما خوشبختانه امسال طی 9 ماه سپری شده با رشد یک‌هزار و 110 درصدی، 11 باند دستگیر و احشام آن‌ها هم در مرز توقیف شده است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از اجرایی کردن برنامه‌هایی برای مقابله جدی‌تر با این امر خبر داد و افزود: مجموعه اقداماتی را که به‌عنوان چشم‌انداز برای مبارزه با این پدیده داریم این است که با تعامل با سایر دستگاه‌ها، شرح وظایف برای دستگاه‌های مختلف تعریف‌شده و در کمیسیون‌های قاچاق و ارزی استان که به‌صورت ماهیانه در راستای مبارزه و پیشگیری گزارش کار می‌دهند، نواقص را بررسی و برطرف می‌کنیم.

الهی یکی از این برنامه‌های مهم در این راستا را شناسایی سرشاخه‌های قاچاق احشام در استان و مرز اعلام‌کرد و گفت: شناسایی سرشاخه‌های قاچاق دام زنده را با کمک اطلاعات در‌دست اقدام داریم که طبق هماهنگی صورت‌گرفته با مقام‌قضایی، پرونده‌های قضایی تشکیل و برای برخورد قانونی تحویل مراجع قضایی می‌دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با نیروی انتظامی هماهنگ شده که در عقبه‌ها نرسیده به مرز کنترل‌ها داشته و از قاچاق دام حتی‌الامکان جلوگیری کنند.

شناسه خبر 33815