شناسه خبر:33854
1399/9/29 09:48:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) در تویسرکان از خانه دار شدن 100 مددجو در این شهرستان از طرح مسکن محرومان خبر داد.

محمد مرادی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه طرح مسکن محرومان بین کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان اظهار کرد: سهم اختصاصی شهرستان در طرح مسکن محرومان 60 واحد مسکن است؛ اما به دلیل بالا بودن تعداد افراد سالمند و فرسودگی مساکن مددجویان سهمیه کمیته امداد تویسرکان تا 100 واحد قابل افزایش است.

وی زمان آغاز طرح مسکن محرومان را سه ماه اخیر دانست که به صورت جدی عملیاتی شده افزود: تاکنون 190نفر از مددجویان را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور جذب سهمیه 100 واحد مسکن معرفی کردیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تویسرکان با اشاره به پرداخت 90 میلیون تومان تسهیلات با هدف خانه‌دار شدن مددجویان کمیته امداد در قالب طرح مسکن محرومین خاطرنشان کرد: مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و قرض‌الحسنه بلندمدت و 40 میلیون تومان هم بلاعوض از سوی بنیاد مسکن و کمیته امداد به خانواده‌های زیر پوشش در این طرح داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است با توجه به افزایش قیمت مصالح مساکن در طرح مسکن محرومین در شهرستان با پلان‌های 40 تا 60 متر احداث شود، تا واحدی نیمه‌کاره باقی نماند افزود: اطلاعات 60 واحد مسکن از 112 واحد مسکن معرفی شده، در سامانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ثبت شده است.

مرادی با اشاره به آغاز ساخت 24 واحد از این مساکن اضافه کرد: همچنین ساخت پنج واحد مسکن به مرحله سقف رسیده و 19 واحد در مرحله سفت کاری است و مابقی واحدهای مسکن در مرحله معرفی به بانک و یا مباحث ضمانت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تویسرکان در خصوص اجرای طرح بازسازی در سال 98 یکی از شهرستان‌های موفق استان همدان بود افزود: 70 واحد مسکن مددجویی با اعطای تسهیلات 40 میلیون تومان قرض‌الحسنه و 16 میلیون بلاعوض بنیاد مسکن و 10 میلیون تومان وام بلاعوض کمیته امداد و 160 کیسه سیمان رایگان در شهرستان احداث و تحویل مددجویان شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان تعداد واحدهای فرسوده کنونی مجموعه کمیته امداد حدود 100 واحد دانست که به دلایلی چون عدم تمایل خانواده، قانع بودن فرد به وضعیت موجود و... نوسازی نمی‌شوند گفت: احداث مسکن در بحث مددجویی تعطیل شدنی نیست، همان‌گونه که با خارج شدن سالانه 700 الی 800 خانوار از زیر پوشش کمیته امداد به همین تعداد مجدد به مددجویان این نهاد اضافه می‌شود.

وی همیاری شرکت گلرنگ با کمیته امداد در حمایت از مددجویان شهرستان را قابل تقدیر خواند و یادآور شد: سال گذشته مجموعه گلرنگ برای مددجویان کمیته امداد تویسرکان 30 واحد مسکن احداث کرد.

مرادی با بیان اینکه با توجه به وضعیت مطلوب تویسرکان در بازسازی مسکن محرومان و حمایت گلرنگ از مددجویان اکنون هیچ کسی را در نوبت احداث مسکن نداریم گفت: مگر مددجویان جدید که مرتب در حال انجام است؛ اما هنوز بحث تعمیرات مسکن علاوه بر اعتبارات این نهاد نیاز به حمایت خیران داریم.

وی تعداد خانوار مددجوی شهری مستاجر کمیته امداد تویسرکان را حدود 200 خانوار اعلام کرد و گفت: این تعداد مددجوی ما نیازمند مسکن هستند؛ اما عملا خرید یا احداث مسکن شهری با توجه به قیمت‌ امروز مسکن امکانپذیر نیست؛ در حالی که توان کمیته امداد تنها در حد اعطای 60 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و بلند‌مدت قرض‌الحسنه برای احداث مسکن است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تویسرکان از تدبیر کمیته امداد تویسرکان برای خانه‌دار شدن مددجویان شهری مستاجر و تحقق مهاجرت معکوس از شهر به روستا خبر داد و تصریح کرد: تاکنون سه خانوار مددجوی شهری مستاجر کمیته امداد به روستای پدری خود در فریازان و باباپیر شهرستان برگشتند و با حمایت همه‌جانبه کمیته امداد خانه‌دار شدند.

شناسه خبر 33854