شناسه خبر:33882
1399/9/29 11:03:53

سپهرغرب، گروه گردشگری: مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حضور ایران و بخش خصوصی در نمایشگاه ITB برلین قطعی شد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد قاسمی بابیان این خبر گفت: با برگزاری «نشست هم‌اندیشی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های گردشگری خارجی» که باهدف تصمیم‌گیری پیرامون شرکت در نمایشگاه‌های مجازی نظیر ITB برلین و COTTM چین با حضور نمایندگان تمام تشکل‌های گردشگری کشور و شرکت مادر تخصصی گردشگری تشکیل شد و بر اساس استقبال و آمادگی بخش خصوصی کشور؛ زمینه لازم جهت حضور مجازی فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه‌های خارجی پیش رو فراهم آمد.

وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در حوزه گردشگری امری نسبتاً جدید و تازه است، یکی از اقدامات توافق شده جهت دستیابی به اهداف موردنظر، برگزاری وبینار «آشنایی با مبانی و نحوه حضور در نمایشگاه‌های مجازی» ویژه متقاضیان حضور در رویدادهای پیش رو و فعالان بخش خصوصی است که به‌صورت مشترک توسط جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و جامعه تور گردانان ایران برگزار خواهد شد. مقرر است در این وبینار نحوه حضور مؤثر و همچنین امکانات گوناگون و متنوعی که شرکت‌کنندگان این نوع خاص از نمایشگاه‌ها می‌توانند جهت معرفی محصولات و ظرفیت‌های خود از آن بهره بگیرند به‌صورت مشروح و کاربردی تبیین و تشریح شود.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همچنین از همکاری مستمر وزارت گردشگری، جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و نیز جامعه تورگردانان ایران به‌منظور اجرای غرفه مجازی ایران و فراهم آوردن امکانات موردنیاز جهت حضور مجازی فعالین بخش خصوصی در رویدادهای پیش رو خبر داد.

قاسمی در ادامه افزود: بنا بر مصوبات « شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های گردشگری خارجی» مقرر است تا از تجربه حضور مجازی در رویدادهای بین‌المللی مورد اشاره، در برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در صورت تأیید ستاد ملی کرونا در اسفندماه سال جاری با همکاری و مشارکت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران برگزار خواهد شد؛ استفاده شود و راه‌اندازی نسخه مجازی نمایشگاه به‌موازات برگزاری فیزیکی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: حضور قوی و منسجم در نمایشگاه‌های مجازی بین‌المللی می‌تواند یکی از اقدامات تضمین‌کننده رونق گردشگری بین‌المللی کشور پس از فروکش کردن بیماری کرونا باشد؛ چراکه نه‌تنها به تداوم ارتباطات کاری و حرفه‌ای بخش خصوصی گردشگری کشور با همتایان و شرکای تجاری خود کمک شایانی می‌کند بلکه باعث می‌شود تا نام ایران به‌عنوان یک مقصد گردشگری برای دوران پساکرونا در خاطره بازار جهانی باقی بماند.

 

شناسه خبر 33882