شناسه خبر:33923
1399/9/30 09:21:27

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: گیاهان داورئی در 230هکتار از اراضی ملی نهاوند با مشارکت جوامع محلی کشت شده است

حسن قیاسوند از کشت گیاهان داروئی در سطح 230هکتار از عرصه‌های ملی این شهرستان خبر داد وگفت: در راستای حفظ منابع پایه آب و خاک،طرح مشارکتی بذرپاشی گونه گیاه داروئی گلرنگ و بابونه با مشارکت جوامع محلی وبهره‌برداران دردو منطقه قشلاق ولی‌اله وتازناب تاف آغاز شد.

وی هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی بهره‌برداران محلی، کمک به افزایش پوشش گیاهی و بهبود وضعیت معیشتی مردم جوامع بومی و محلی منطقه عنوان کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: گیاهان داورئی در 230هکتار از اراضی ملی نهاوند با مشارکت جوامع محلی کشت شده است.

قیاسوند بابیان اینکه کشت گیاهان دارویی در راستای طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه طرح‌های منابع طبیعی اجرایی می‌شود، افزود: قطعاً با توجه به اهداف مشخص‌شده در این طرح در سال جهش تولید این مهم تداوم داشته و کشت گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد.

قیاسوند ظرفیت‌سازی برای کشت گیاهان دارویی و صنعتی در توسعه اقتصادی امری مهم است، تصریح کرد: بهره‌برداری از این اراضی علاوه بر ایجاد اشتغال، افزایش درآمد اقتصادی برای مردم بومی ومحلی و شاغلان این بخش را نیز به همراه دارد و افزایش درآمد برای بهره‌برداران محلی و کشاورزان از دیگر اهدافی است که در این‌گونه طرح‌ها دنبال می‌شود و نویدبخش آینده روشنی برای اشتغال جوانان علاقمند به کشت گیاهان داروئی است.

شناسه خبر 33923